Top 10

De meest positief besproken voorstellingen van de afgelopen maand:

  1. Cats door Proud to Present
  2. Zwanenmeer door Holland Opera
  3. Hallo familie (8+) door Maas theater en dans
  4. Hamlet, de familievøørstelling door Theater Rotterdam
  5. Genoeg nu over jou! door Hummelinck Stuurman Theaterbureau
  6. Motel door Thomas Acda
  7. Wereldkerstcircus door Stardust
  8. L'amour Duras door Maatschappij Discordia
  9. Lubach Live op het Leidseplein door Arjen Lubach
  10. ASSAD door Hulst & Tarenskeen, Frascati Producties, Toneelgroep Oostpool

Beste van seizoen 2017/2018

  1. Mitten wir im Leben sind door Rosas
  2. Steefs Operette Uurtje door Steef de Jong, Groots en meeslepend, Bellevue Lunchtheater
  3. Showponies door Alex Klaasen Revue
  4. Schubert door Nederlands Danstheater 2
  5. The Nation door Het Nationale Theater
  6. The Hole door Nederlands Dans Theater, Ohad Naharin
  7. La Clemenza di Tito door De Nationale Opera
  8. Marijke Muoi door Under de Toer, Sjoeke-Marije Wallendal
  9. Façade: de wereld van Mata Hari door Muziektheater Transparant
  10. Heidegger door Bo Tarenskeen, Roosmarijn Pallandt

Beste van seizoen 2016/2017

  1. Rishi door Firma MES
  2. A Dog’s Heart door De Nationale Opera
  3. Släpstick door Wëreldbänd
  4. De Modern Art Revue door Groots en Meeslepend
  5. Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+) door Theater Artemis / Het Zuidelijk Toneel
  6. Play Maids door Play Maids
  7. Ignite door ISH
  8. Bosch Dreams door Theater République / Les 7 Doigts de la Main
  9. Nadia (12+) door De Toneelmakerij
  10. We Are Nowhere Else But Here door Stephen Shropshire / Korzo producties, Posthof Theater Linz, Project Sally Maastricht

Beste van seizoen 2015/2016

  1. Das Rheingold door Ruhrtriënnale/Johan Simons/MusicAeterna
  2. The Encounter door Complicite / Simon McBurney
  3. Somos door NDT1
  4. Unterwerfung door Deutsches Schauspielhaus Hamburg
  5. Mijn nachten met Churchill door Diederik van Vleuten
  6. 69 Positions door Mette Ingvartsen
  7. Employee of the Year door 600 Highwaymen
  8. Bezoek voor Beer (4+) door Het Laagland
  9. Tijgers op de trap (5+) door Oorkaan / Percossa
  10. Turing door Lowie van Oers / Generale Oost

Beste van seizoen 2014/2015

  1. Human requiem door De Doelen / Festival De Keuze
  2. Mount Olympus door Troubleyn / Jan Fabre
  3. Micha Wertheim voor zichzelf door Micha Wertheim
  4. Angels in America door Toneelgroep Oostpool
  5. Orphée et Eurydice door Nederlandse Reisopera
  6. Gurre-Lieder door De Nationale Opera
  7. Om Maarten door Diverse artiesten
  8. Dementia door Kornél Mundruczó / Proton Theatre
  9. Le Sacre du Printemps door Romeo Castellucci
  10. De tantes door De Toneelmakerij

Beste van seizoen 2013/2014

  1. Delusion of the Fury door Heiner Goebbels/Ensemble musikFabrik, Holland Festival
  2. Jenufa door De Munt, Brussel
  3. De man die alles weet door Maas theater en dans
  4. Romeo & Julia, het paradijs ligt onder de voeten van je moeder door Opera Spanga en het Fries Jeugd Harmonie Orkest
  5. Germinal door Halory Goerger en Antoine Defoort
  6. Hard Candy door Toneelgroep Oostpool en Theater Sonnevanck
  7. Naked Lunch door Club Guy & Roni i.s.m. Slagwerk Den Haag en Vocaallab
  8. Buurman in de winter door Plan D / Andreas Denk
  9. Todo el cielo sobre la tierra: El sindrome de Wendy door Angélica Liddell / Atra Bilis Teatro
  10. O Jardim door Leonardo Moreira / Companhia Hiato

Beste van seizoen 2012/2013

  1. Who’s Afraid of Virginia Woolf? door Dood Paard
  2. Blaas door Schweigman&
  3. Die Zauberflöte door De Nederlandse Opera
  4. De R van Ronald door Ronald Goedemondt
  5. Magnificat door Chór Kobiet
  6. Blauwbaard door Holland Opera
  7. Hij gelooft in mij door Joop van den Ende Theaterproducties
  8. The Wild Duck door Belvoir, Sydney
  9. Puz/zle door Sidi Larbi Cherkaoui – Eastman
  10. Niemandsland door Dries Verhoeven/Huis a/d Werf

Beste van seizoen 2011/2012

  1. Met alle respect door Theo Maassen
  2. L’enfant et les sortilèges door Opera O.T.
  3. A louer door Peeping Tom
  4. Hoep Hoep Hiezee voor Drs. P door Drs. P
  5. Enfant door Boris Charmatz, Musée de la Danse
  6. Mahabharata door Marjolijn van Heemstra, Frascati Producties
  7. Mehmet de veroveraar door De Toneelmakerij
  8. De Gemene Deler door Maarten van Roozendaal
  9. De legende van de onzichtbare stad Kitesj door De Nederlandse Opera
  10. Don Carlo door De Nederlandse Opera

De toplijstjes worden gemaakt op basis van de sterrenwaarderingen op Theaterkrant.nl en in de landelijke dagbladen.

0 Reacties op "Heidegger"

  1. de roy schreef:

    wat een verademing!!!, geen platte of polariserende grappen, maar verbindend, liefdevol, en toch grappig. En wat een mooie zangstem heb je Marc Marie!

  2. lucas schreef:

    in één woord waardeloos, dat filosofisch zondagochtend gelul, geen humor, als je er een jaar over moet doen om hier mee te komen op oudejaar stop er dan nu meteen mee en zend de fabeltjeskrant uit, heb het 40 min volgehouden en toen toch maar victor mids op gezet, al doet die steeds dezelfde trucjes verpakt in steeds een ander jasje.

  3. C.M.A. v.d. Zedde-Steinman schreef:

    Guido Weijers sprak de hoop uit, dat mensen na zijn show nog verder zouden nadenken.
    Nou, dat is hem bij mij wel gelukt.
    Sterker nog: ik heb zelf ’n aantekening gemaakt bij een uitspraak, die ik beslist niet wil vergeten!
    Deze uitspraak is mij uit het hart gegrepen! Is oh zo waar en roert mij tot op het bot!

    Ik vond de de Oudejaarsconference van Guido Weijers héél goed, maar deze uitspraak maakte ‘m prachtig!
    En zeker om nog lang over na te denken!
    Guido… Missie geslaagd!!!
    Vriendelijke groet.

  4. C.M.A. v.d. Zedde-Steinman schreef:

    De uitspraak, die mij tot nadenken zette, is in mijn vorige reactie niet gepubliceerd, geen idee waarom?
    Voeg ‘m toch nog even toe:

    – “Als we de natuur willen beschermen, zetten we om de mens een hek!”

    Zet echt aan tot nadenken!
    Groet!

  5. Maria schreef:

    In één woord verschrikkelijk! Sowieso heb ik veel moeite met de manier van praten van deze man: al die zinnen, die hij begint en nooit afmaakt! Net als gisteravond! Of hij tegen een zaal randdebielen praat en tussendoor denkt: laat ik het eens anders formuleren, dan begrijpen ze me beter.
    Normaal praat hij al onsamenhangend, maar gisteravond sloeg het als een tang op een varken.
    Een paar keer weggezapt, nog eens geprobeerd en het bleef hetzelfde kleutertoontje.
    Ook de inhoud was nietszeggend. Dat hij goed zingt: mwah…gewoon een getrainde stem van de kleinkunstacademie.

  6. Marretje schreef:

    Een buitengewoon knappe conference , waarin een heldere rode draad liep . Uitstekende reflectie op de mens en voor velen hopenlijk leerzaam! Chapeau we hebben genoten. Dank je.

  7. runny margarita schreef:

    niks aan, ik wist wel dat het niks zou worden. Een oudejaarconferance betekend klappen delen. Marc Marie is te lief daarvoor.

  8. Jan Puplickhuijsen schreef:

    Wat een blamage een vreemde kweepeer in een VARA roodpak gehuld zonder sokken, onze oudejaarsavond was verziekt, ongelooflijk dat ons belastinggeld aan dit onzinnige geleuter en raar sprekend figuur is besteed.

  9. Diana schreef:

    Heerlijke, charmante Marc-Marie met de mooie stem, inderdaad een verademing! Een kanjer waar we ook hier in Vlaanderen heel veel van houden. Schitterend decor, overigens.
    En aan alle kritikasters:”alles van waarde is weerloos”, remember?

  10. Truus Jonkman schreef:

    Ik vond het echt een hele mooie oudejaarsvoorstelling, en ik hoop dat Marc-Marie zich dan ook niets aantrekt van al die azijnpissers.

  11. PK schreef:

    Tja je kunt er van alles van vinden, hij deed mij denken aan de grootheid Wim Kan nooit kwetsend en vloekend zo kan het dus ook nog.

  12. PLC schreef:

    Ik ben zo blij dat ik bij voorbaat al geen zin had in die PvdA-schraper die per avond bij DWDD 2000 euro vangt – heb een paar minuten gekeken halverwege, en wist dat ik het juiste had gedaan: Queen in Budapest kijken.

  13. Jeroen schreef:

    Halverwege kijken en dan net doen of je het snapt en gelijk hebt. Hahaha.

  14. Marieke schreef:

    Echt verschrikkelijk! Wat een irritante man, zat geen enkele lijn in. Dom geleuter in niet lopende zinnen, met veel jaja en eh, eh. Begrijp echt niet dat dit uitgezonden is. Gewoon ronduit slecht. En dan is dit volgens critici zogenaamd mooi en persoonlijk, dit gezeur over zijn eigen dingen. Geen enkele interesse in anderen en wat er in de wereld gebeurt.

  15. Sarah schreef:

    Hoi :)

    Beste wensen!

    Heb jij affiniteit met kinderen, creatief bezig zijn in de brede zin en theater spelen? Dan ben ik op zoek naar jou! Ik wil graag een ouder en kind cursus starten samen met iemand. Omgeving: Hoorn, Alkmaar, Purmerend e.d
    Heb je interesse? Voor meer info kun je mij mailen. Vrolijke groetjes, Sarah

  16. Dick schreef:

    De eerste 20 minuten zo saai, vervelend met die vreselijke stem, vaak onverstaanbare egotripper dat ik maar iets anders ben gaan doen. Vreselijk.

  17. Els schreef:

    Fantastisch ik heb genoten

  18. Ellie de Boer schreef:

    Marc-Marie. Inderdaad, geen klappen uitdelend of domineestoontje inclusief wijsvingertje. Of hoofdschuddend hoe erg het allemaal is. Geen zogenaamde diepe betrokkenheid, om vervolgens nog een slok champagne en kaviaar weg te werken. Gewoon een menselijk verhaal, associatief, zoals wij gewone mensen nu een maal denken. En zo nu en dan humor. En uiteindelijk toch het gevoel opwekkend dat we écht wat meer naar elkaar dienen om kijken. Heel mooi.

  19. Toneelgroep Los Zand schreef:

    Voor het nieuwe toneelstuk HALFBROERS zoeken wij jonge acteurs (M, 18-35 jaar) voor de titelrollen.

    De ene halfbroer gaat alles voor de wind; hij is intelligent, vriendelijk, maar erg goedgelovig.

    De andere halfbroer is onzeker, negatief en een bluffer, maar wantrouwend, wat later ook zijn voordelen blijkt te hebben.

    Net als bij het toneelstuk SLANGENKUIL wordt weer een actueel thema aangesneden.

    HALFBROERS is speciaal geschreven vanwege het 25-jarig jubileum van Toneelgroep Los Zand en zal in november 2019 gespeeld worden in het Polanentheater in Amsterdam. Repetities vinden plaats op dinsdag- en woensdagavond (exacte data op aanvraag).

    Ervaring is een pre!

    http://www.toneelgroep-loszand.nl

    Reageer via loosesand94@gmail.com

  20. andy C schreef:

    Grotere bagger was onmogelijk, wat dat betreft was de avond geslaagd, gelukkig was elk ander station een verademing.

  21. Kika Treep schreef:

    Derdejaars theatermaker zoekt een acteursensemble van 3-5 spelers M/V om samen een beeldende en muzikale voorstelling te maken. Repetities in Amsterdam of Den Haag, locatie/data/tijden in overleg met acteurs.
    Pré is muzikaliteit en fysiek spel en affiniteit met beeldende kunst.
    Het betreft een 25-minuten durende voorstelling en half april treden we 3x op voor publiek.

  22. Albert schreef:

    Helaas maar 1 goede grap: over die spermahond. Weinig zeggend verder mede door steeds naar afleiding te zoeken. Akelige zang. Lijkt lief maar is het niet met uitlacherig kinderachtig gedrag (dwdd).

  23. Ton van der Heijden schreef:

    Heb Guido Weijers niet helemaal uitgekeken. Schijnt de opmerking te hebben gemaakt, dat er met rokende ouders in de auto met kinderen in de jaren zeventig, meer koolmonoxide was dan in Auschwitz. Dieper kun je als lolbroek niet zinken.

  24. Dylan schreef:

    Ben het eens met Ton van der Heijden: De Auschwitz grap was zeer laag. Lijkt sowieso een trend te zijn in cabaret en stand-up land: zo hard mogelijk grappen maken om het grappen maken. Van Holocaustgerelateerde grappen van Guido Weijers tot keiharde grappen over mensen met Downes tijdens de roast van Johnny de Mol. Je gaat bijna terug verlangen naar oudejaarsconferences van stichtelijke cabaretiers zoals Freek De Jonge en Wim Kan.

  25. Diny schreef:

    Mepesaant kwam alles aanbod waar het in het leven werkelijk omgaat. Zo knap gedaan Marc Marie.
    Indrukwekkend mooi tot in de kleine details. Bedankt.

  26. Ida Bromberg schreef:

    Inschrijving Spoffin OFF 2019 geopend

    Internationaal street arts festival Spoffin in Amersfoort biedt jong professioneel theatertalent uit binnen- en buitenland met Spoffin OFF jaarlijks de mogelijkheid zich te presenteren aan een breed publiek en aan theaterprofessionals uit heel Europa. Artiesten kunnen zich hier vanaf vandaag tot en met 28 februari voor inschrijven.

    Spoffin OFF is bedoeld voor aanstormende theatermakers en gevestigde artiesten die iets nieuws willen uitproberen. Een groep ervaren programmeurs maakt in maart een selectie uit alle inzendingen voor de tiende editie van Spoffin, dit jaar van 23 – 25 augustus. Criteria voor selectie zijn onder meer artistieke aspecten als originaliteit, zeggingskracht, professionaliteit en interactie met publiek en de openbare ruimte. De definitieve selectie is in mei bekend.

    Deelnemende artiesten en groepen krijgen alle faciliteiten om zichzelf te presenteren aan een mix van theaterprofessionals en een enthousiast publiek; het festival voorziet onder meer in speelplekken, hotelaccommodatie en maaltijden en zorgt voor publiciteit. Het PRO-programma voor theaterprogrammeurs en andere professionals uit heel Europa biedt mogelijkheden om te netwerken met andere artiesten en met Europese programmeurs die naar Spoffin komen om de nieuwste producties en artiesten te scouten.

    Meer informatie over Spoffin OFF op ww.spoffin.nl.

  27. Pierre Heno schreef:

    Bijna heel 2018 zijn we voorbereid op deze oudejaarsconference van Marc-Marie en vooral door de VARA medewerkers werd het er bij ons kijkers/ luisteraars al stevig in gemasseerd dat deze show ècht geweldig en anders zou worden en dat degenen die er niet voor op de tafels zullen springen van enthousiasme waarschijnlijk de subtiele humor niet zullen hebben begrepen. Welnu ik kreeg veeleer het idee dat de VARA Jean-Marc graag financieel blijft ondersteunen ( de €. 2.000,- per DWDD avond is inderdaad correct) en nu dan deze tot oudejaarsconference geforceerde show over het eigen leefwereldje en niche van Jean-Marc Huijbregts. Gelukkig heb ik geen HD TV want dan zie je pas ècht goed hoe matig het NL TV aanbod inmiddels is geworden gedurende ‘prime-time’. Boer zoekt vrouw ( of touw?) , Heel Holland bakt zijn by far de meest bekeken programma’s ( nou ja…volgens kijkcijferonderzoek dan ). Ik betwijfel al die kijkcijfers om twee redenen: is het inderdaad ècht zo slecht gesteld met het NL kijkersvolkje? en : ik bennog nooit iemand tegen gekomen die zo’n kijkcijferkastje in huis heeft. Op basis van de kijkresultaten gedistilleerd uit 1200 van die kastjes worden honderden miljoenen aan reclame gelden uitgegeven en worden programma’s al dan niet van de buis gehaald. Dat geeft al meer reden tot lachen dan deze show van Marc-Marie. Tip: schoenmaker blijf bij je leest en houdt het bij kleinkunst. Niks mis mee toch?!

  28. Lenny van Omme schreef:

    Wij hebben met veel plezier naar Marc Marie gekeken. Prima voorstelling, schitterend decor en fantastisch mooi liedje aan het eind.

  29. Jeroen schreef:

    Staat exclusief op voorstellinggemist.tv

  30. Jacob schreef:

    Ik vond het een slaapverwekkend stuk vol vervelende ééndimensionale karakters met triviale problemen en die gezochte krantencolumnwijsheden bezigen. En waarom moeten acteurs toch altijd zo schreeuwen?

  31. Dirk schreef:

    Paste helemaal in de trant van ‘zijn krant’ de Telegraaf!

  32. José schreef:

    Veel verwacht, maar weinig gekregen is onze conclusie na de oudjaarsconferece 2018 van Guido Weijers.
    Veel negatieve klanken gehoord met opvoedmethoden en oubollige humor wat al erg bekend in de oren klonk.
    Wij vroegen ons af: wat is de leeftijd van Guido, en heeft hij zelf kinderen om op te voeden?
    Bepaalde generaties zitten niet te wachten op hijgfragmenten en Auschwitz “grappen”…en zij kijken ook.
    De vorige conference was erg goed, maar deze..helaas! Toch iets positiefs: een hek plaatsen om natuur te beschermen is een goed idee ( maar ook niet origineel bedacht)
    Guido, mogen wij de volgende keer weer hartelijk lachen om politieke en originele grappen?

  33. Jan schreef:

    Marc Marie komt op mij eenzijdig, saai en niet verrassend over. Zijn stem irriteert in hoge mate waardoor ik echt begon af te haken. Niet leuk deze oudejaarsconference, die ik maar 30 min heb volgehouden😱😭

  34. Marcel Klopper schreef:

    Ik ben naar scrooge geweest en was niet onder de indruk. Er werd heel veel irrelevants, en vaak gezocht, bijgehaald, waardoor het verhaal niet uit de verf kwam en het een allegaartje werd. Je aandacht verslapt daardoor al snel. Het actualiseren van het verhaal kwam ook de kwaliteit niet ten goede. Ik heb eerdere voorstellingen van scrooge gezien die vele malen beter waren.

  35. thom schreef:

    Helaas treurig en totaal niet aansluitend in deze tijd. Onderwerpen oubollig en terugstekende soms tenekrommende humor uit de oude doos. Zou er mee stoppen en je geliefde en scherpe oneliners terug halen .
    Zal je de rug niet toekeren maar zet hem op .

  36. Jori Hermsen Producties schreef:

    Stichting Jori Hermsen Producties is op zoek naar een regie assistent die regisseur Jori Hermsen kan assisteren tijdens de repetities en voorstellingen van onze nieuwste jongerenproductie STUK!

    Ben je ambitieus, een duizendpoot, communicatief, leergierig en heb je een passie voor theater? Ben je de dinsdag avonden vrij van januari t/m half juni? En heb je daarnaast ook meer tijd van mei tm half juni? Stuur dan een mailtje naar: info@jorihermsen.nl

    Taakomschrijving o.a.:
    -rechterhand Jori Hermsen
    -souffleren
    -assisteren productioneel, technisch en artistiek
    -meelhelpen opbouw decor en techniek
    -helpen met publiciteit
    -vertrouwenspersoon acteurs

    We repeteren de eerste periode in Utrecht en vanaf mei in Weesp.
    Voor deze functie is een stagevergoeding van: 327 euro in totaal.

    Meer info over de voorstelling: http://www.jorihermsen.nl/stuk

  37. Frédérique Chauvet, Artistiek leider en dirigent BarokOpera Amsterdam schreef:

    Over smaak valt niet te twisten, maar de volgende onjuistheden willen we graag onder de aandacht brengen. BarokOpera Amsterdam speelt op de instrumenten (of kopieën ervan) waarvoor deze muziek geschreven is, dus in dit geval geen barokinstrumenten. Hiermee laten we nieuwe klanken horen, de verfijning, de bijzondere kleuren en expressie van de Klassieke en Romantische opéras-comiques. Door de cultuurbezuinigingen wordt in Nederland dit repertoire voornamelijk door de moderne orkesten gespeeld en niet door gespecialiseerde orkesten zoals in buurlanden.

    Wat niet waar is, is dat we met deze productie dichter bij Poetin zouden willen komen. Verre van dat, het is al heel wat om met één productie iets dichter bij Peter de Grote te komen. In de gehele productie wordt de naam Poetin ook niet genoemd.

    Verder verbaast ons de laatste zin: ‘Zo zijn er allerlei omkeringen en verschuivingen die meer met toeval dan keuzes te maken hebben’. Elk moment van de voorstelling is zorgvuldig overdacht. De scènes (en de manier waarop deze zijn gerangschikt) kan men waarderen of niet, maar ze zijn niet het gevolg van toeval.

  38. m. schipper schreef:

    Dag beste mensen,
    kunt u mij antwoord geven op de vraag of de voorstelling écht voor volwassenen is. Bij ons in het theaterkerkje Wadway staat dat de bezoekers jong en oud kunnen zijn. Wordt met ‘jong’ bedoeld dat het een middagmatinee is voor kinderen, zoiets als een familievoorstelling.
    Ik hoor graag van u voor we gaan reserveren.

    groetjes

  39. Mieke Zijlmans Mieke Zijlmans schreef:

    Goedemiddag, wat mij betreft is ‘Wat nou oud’ beslist een voorstelling voor volwassenen – en eigenlijk niet geschikt voor kinderen. Hopelijk kunt u met dit antwoord uw voordeel doen. Met groet, Mieke Zijlmans, Theaterkrant

  40. Jeroen schreef:

    Niks mis met Seth Gaaijkema Patrick!

  41. Bryan Huijzers schreef:

    ‘Emilio Guzman ”Kom dan” moet je krijgen maar verwachtingen komen niet altijd uit. Omdat hij erg weinig grappen maakt die niet goed aanslaan. Over Trump zegt Emilio dat hij een slecht imago heeft op de wereld en dat Poetin dreigt Groot-Brittannië te bestrijden met kernwapens.’ Bryan

  42. Carolien schreef:

    He hallo daar!

    De toneelgroep Klara 8 is opzoek naar nieuwe spelers. Wij zijn een groep van 5 mensen en wij willen ons gaan uitbreiden. Wij repeteren elke maandag vanaf half 8 tot kwart voor 10.
    We zullen twee voorstellingen gaan spelen rond nov in de Lindenberg te Nijmegen. De repetities worden onderbroken door een zomerstop!

    We zijn een gezellige groep spelers van verschillende leeftijden. We spelen meestal licht absurdistische stukken.

    Zou je het leuk vinden een kijkje te komen nemen? Stuur dan een mailtje naar carolien27@hotmail.com en dan zien we je binnenkort!

  43. Frank Seggel schreef:

    Groot Succes 2…. erg leuke voorstelling met grappige woordspelingen….een aanrader.

  44. Kika Treep schreef:

    Derdejaars theatermaker zoekt een acteursensemble van 3-5 spelers M/V om samen een beeldende en muzikale voorstelling te maken. THEMA ZIEKENHUIS

    Repetities in Amsterdam of Den Haag, locatie/data/tijden in overleg met acteurs.
    Pré is muzikaliteit en fysiek spel en affiniteit met beeldende kunst.
    Het betreft een 25-minuten durende voorstelling en half april treden we 3x op voor publiek op Theaterschool de Trap in Amsterdam.

    contact: kikatreep @ gmail . com

  45. Vrijwilligers Tweetakt schreef:

    Festival tweetakt komt er weer aan en is op zoek naar vrijwilligers die ons ook dit jaar weer willen helpen het festival tot een bruisende beleving te maken! Ons programma zit weer boordevol meeslepend theater, dans, beeldende kunst en is uiteraard voorzien van een spannende muziek line-up waaronder optredens van Roxanne Hazes, Roos Rebergen, Feng Suave en Jiri11. Bovendien krijg je als vrijwilliger consumptietjes en vrijkaarten zodat je gratis onze prachtige voorstellingen kunt bekijken. We zoeken bartijgers, maatjes, festivalgidsen, publieksbegeleiders, kassamedewerkers en echte aanpakkers die het festival willen opbouwen. Nieuwsgierig?
    Meer functies vind je hier >> https://www.tweetakt.nl/news/alle-vrijwilligers-verzamelen
    Direct aanmelden kan hier >> https://www.festivalroosters.nl/app/storm/aanmelden/18/

    Tweetakt 2019 vindt plaats in de Utrechtse binnenstad van 29 maart t/m 14 april en van 1 april tot en met 10 juni op Fort Ruigenhoek op alle zon- en feestdagen.

  46. Frank Meyrink schreef:

    Ik heb de voorstelling vanmiddag gezien in Enschede. Het stuk is sterk geschreven, sterk gespeeld en sterk vormgegeven. Ik vond het geweldig. Ga zelf kijken, hier is de speellijst: http://www.tglynx.eu/speellijst-1/

  47. Danny schreef:

    Fictie verhalen… leuk en aardig geacteert alleen als ik de orginele afluister tapes naluister en die van de serie is het wel heel erg negatief naar Willem toe. Willem is en zal nooit een lief mannetje zijn maar dit is wel heel erg negatief. Ikzelf heb 2 zussen en het ging vaak net zo erg aan toe en geloof me… dat zijn emoties die vrij komen van beide kanten en geen dreigingen. Er zullen zeker dingen zijn die waar zijn van de kant van de zusjes maar ik geloof niet dat zowel Sonja als Astrid volledige waarheid spreken.

  48. Bas schreef:

    Het praten in termen van ‘centrum’ en ‘periferie’ verraadt een manier van denken die de Randstad centraal stelt en alles daarbuiten perifeer en daarmee ondergeschikt, niet serieus te nemen. Nu we toch bezig zijn om onze taal politiek correct te maken, lijken mij deze termen bij uitstek geschikt om per direct uit te faseren.

    Het is overigens een complete schande dat sommige acteurs van gesubsidieerde instellingen hun neus ophalen voor plaatsen als Meppel, Venlo, Cuijk en Drachten. Mijn inziens wordt hun beroep mogelijk gemaakt door alle belastingbetalers, van Meppel tot Amsterdam. In plaats van ‘de Provincie’ af te serveren, zouden gezelschappen zich eens moeten buigen over hun eigen (on)vermogen om hun verhaal over te laten komen op plekken buiten de Randstad.

  49. Marlon. schreef:

    Wij zijn vorig jaar maart er naar toe geweest, in de Caroussel in Ommen, vonden het een fantastische voorstelling! Genoten! Groeten uit Lemelerveld.

  50. Eric de Vroedt schreef:

    Beste Bas,

    Misschien moet je het stuk nog een keertje lezen? Waar jij je aan irriteert, daar gáát dit stuk juist over. En waar je toe oproept, daar is dit stuk juist een poging toe. Ik hou van debat, maar ik vrees dat we het eens zijn.

    Hartelijke groet,
    Eric de Vroedt

Reageer

Uw E-mail adres zal niet gepubliceerd worden.