Jasper, ik vrees dat dit komt omdat veel dansvoorstellingen niet door minstens drie media besproken zijn. Dit lijstje is enkel een overzicht van alle voorstellingen die door minstens drie (Nederlandse) media besproken werden en daarvan alleen vier of meer sterren (of ballen/badge/tekst in die strekking) kregen.
[…] **** Theaterkrant: “Gnaffel slaagt er wonderwel in een pijnlijk onderwerp tot vermakelijk én indringend theater te maken, voor ouders en hun (klein)kinderen.” (Henri Drost, september 2015) […]
Het is toch ook ongelofelijk dat dit kan gebeuren. Het AFK laat een belangrijke instelling onder de zaaglijn zakken. Operatie geslaagd, patiënt overleden! De wethouder komt niet in actie (want geen politieke meerwaarde en er zijn andere zeehondjes). Dus na een slopende lobby wordt op het allerlaatste moment dit een zaak van de gemeenteraad met een opdracht aan de wethouder. Zo zijn we weer een jaar verder en is een belangrijke instelling inmiddels uitgewoond en het vertrouwen in het stelsel verder uitgehold. Hulde aan het Bostheater en een groot vraagteken voor het AFK, de ambtenaren en de Wethouder.
hoi. Ik vind het echt super jammer dat Doornroosje en de kerstprins verliefd worden op elkaar. Het leven gaat echt niet alleen over roosjes dus dat beeld hoeven jullie niet perse te schetsen.
Onder de bezielende leiding van Jan Ritsema – en niet te vergeten Loes Goedbloed – was het de beste theaterboekwinkel in heel Europa: eindeloze rijen toneelteksten, maar ook van alles over dans en film, tijdschriften, je kon het zo gek niet verzinnen of Jan had het wel. Ook was het een trefpunt voor theatermakers en je ging nooit met lege handen de winkel uit. Toen werd het onvergeeflijke besluit genomen om een liftschacht middenin de winkel te plempen, waardoor het op een dumpplek in een parkeergarage begon te lijken. Tevens werd ook het aanbod schieler en schrieler, buitenlandse toneelteksten waren nog maar met een leeslampje te vinden. Twee jaar geleden was ik er voor het laatst en het assortiment was om te huilen. Na twee minuten stond ik weer buiten… met lege handen.
Ik heb een aantal vragen die ik best op een journalistieke manier beantwoord zou willen zien (ik bedoel zonder deze vragen tendentieus te willen stellen): Heeft de NPO het verplichte aantal uren cultuur op de radio dit jaar al weten te halen? Zijn deze zes uur nu in het kader van de extra beschikbare gelden voor de ondersteuning van cultuur in tijden van Corona of gewoon om de gebruikelijke subsidie (gebaseerd op een percentage van de zendtijd die aan cultuur besteed moet worden) zeker te stellen? Ik kan me voorstellen dat door het wegvallen van veel culturele evenementen er wat uren niet besteed zijn. In dat geval, wanneer begint de NPO dan met het besteden van de extra beschikbare gelden? Tenslotte nog een iets retorischer en (toegegeven ook iets tendentieuzere) vraag: Wat zou de sector meer helpen, zes uur aaneengesloten op de maandagavond of steeds een kort blokje op een moment dat er veel luisteraars zijn? Kortom, wat is nu het doel van deze uitzending? Wie is de doelgroep en hoe helpt dit de sector precies?
Werkelijk stuitend en zoveel onbenul in de laatste jaren door nieuwe ‘bazen’ van Intl.Theater Bookshoo. Het getuigt van de zoveelste miskleun van de gemeente Amsterdam en het management van de Schouwburg om deze laatste parel der gespecialiseerde boekenwinkels met ongepaste arrogantie om zeep te helpen. Voormalig eigenaresse Anita Snoek had veel betere plannen, met meer perspectief, dan de doorgedrukte ideeen met krankzinnige verbouwingskosten. De expertise en toewijding van Anita Snoek werd volkomen verkeerd ingeschat… zij ‘mocht’ in loondienst de zaak runnen… maar dan wel in afgeslankte vorm. Eigenlijk is het een schande dat Amsterdam deze prachtige authentieke Bookshop door een stelletje amateurs verloren heeft laten gaan.
Actievere communicatie met de talloze theater- en muziekopleidingen in Nederland en België? Samenwerking met de universiteiten? Direct online bestellen: kan dat al?
Geldt het filmopnames maken alleen voor professionele gezelschappen? Of mag er op een externe locatie (dus geen schoolgebouw) ook door studenten van een opleiding een voorstelling gefilmd worden?
Schitterend geschreven, door kester Freriks. Hij weet waar ie t over heeft, als je weet waar die tekst van Beckett vandaan komt ben je goed op de hoogte.
Aan ‘Ik in het blauw’ heb ik niet meegeschreven. Met Peter Verburgt heb ik ‘Vlaklanders’, ‘Fleischmann’ en ‘Nikola Tesla’ geschreven. Die laatste tekst zal ooit geproduceerd worden door Hummelinck Stuurman, hopen we.
ha sadettin, de foto is gemaakt door loens media . dit is een BV opgericht door meneer Weijers . Die hij heeft naast zijn stichting loens4life. Ik vermoed dat het loensen zijn handel is. Dus zo erg is het allemaal niet . had ook kunnen zeggen “doe er maar 250 in de zaal , hij ziet het toch niet ” . Maar dit is negatiever . Meer mensen in de zaal is altijd beter ook al lijkt het maar zo. De reden dat ik het anoniem doe is dat er altijd mensen zijn die het niet meteen begrijpen. ff snel een naam googlen en een boze reactie is zo gezet . Overigens ben ik wel enigsinds met je opmerking over de moderatie eens het lijkt wel een scriptje .
Ik vind het ook behoorlijk teleurstellend dat meneer Weijers een vervelende racistische grap over de rug van een weerloos kind heeft gedeeld op het internet. En dat iedereen dat alweer vergeten is.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Joke Beeckmans op De 15 best besproken voorstellingen van 2020
Van Jasper van Luijk op De 15 best besproken voorstellingen van 2020
Van Oma, mag ik mijn pop terug? + workshop (6+) - Gnaffel op Oma, mag ik mijn pop terug (6+)
Van Sophie op Perspectief voor Amsterdamse Bostheater
Van Sandy op BNG Bank Circusprijs 2020 verdeeld over genomineerden
Van susan op The Christmas Show – Doornroosje en de Kerstprins
Van Noah Janssen op Nieuw netwerk voor digitaal erfgoed van theater, dans en muziek
Van Marcel Otten op Laatste theaterboekwinkel van Nederland verdwijnt
Van Floriaan op NPO zendt zes uur cultuur uit
Van R op Vanavond niet open: De Koninklijke Schouwburg
Van Ernst Sonneveldt op Laatste theaterboekwinkel van Nederland verdwijnt
Van Marianne K. op Laatste theaterboekwinkel van Nederland verdwijnt
Van B op Theaters voor derde keer dicht
Van fanny op Guido Weijers speelt in januari voor 500 toeschouwers
Van Denise op Geen uitzondering voor oudejaarsconference Youp van 't Hek
Van Hans Dagelet op In de schemering
Van Sander Janssens op Fleischmann
Van Gerardjan Rijnders op Fleischmann
Van Sjef van O. (Oekel dus ) op Guido Weijers speelt in januari voor 500 toeschouwers
Van Ben op Guido Weijers speelt in januari voor 500 toeschouwers