Deze recentie is wel erg kort door de bocht. Ik heb een preview van de voorstelling gezien tijdens het Broadway festival op Texel waarbij de sobere en gestileerde speelstijl veel bijval ontving. Het werk van Kees Torn werd eer aan gedaan. Zeker valt er op deze première een en ander aan te merken. Het uitspelen van de onderlinge relatie zal nog meer vorm mogen krijgen in het spel en de bijbehorende mise en scene. Tijdens een première is de spanning vaak te groot en wordt er nogal eens in een veilige modus gespeeld. Ik verwacht dan ook dit tijdens de komende voorstellingen meer ruimte zal krijgen. Meer focus op het zichtbaar maken van de onderliggende relatie en de uitwerking van de inhoud en wat minder zoeken naar de lach. Vertrouw op de kracht van de liedjes en op de keuze voor de soberheid van het spel.
Beste Nanda Roep, Ik reageer even specifiek op de opmerking dat de recensent bij de eerste opvoering was. Nergens is vermeld dat die eerste opvoering níet de première was en ook in de communicatie met de publiciteitsmedewerker is nooit duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was dat deze voorstelling zou worden gerecenseerd. Theaterkrant recenseert in principe geen try-outs, maar de voorstelling op de 13e was niet als zodanig aangemerkt. Met vriendelijke groet, Simon van den Berg hoofdredacteur
Beste Tineke, ik kan me voorstellen dat het je smaak niet is en de humor je niet aanspreekt. Maar dat is iets anders dan slecht stuk en tegenvallende acteurs. Dir is technisch gezien erg moeilijk, en het is bijzonder professioneel uitgevoerd. Vriendelijke groet Anita Twaalfhoven
In Nijmegen de voorstelling gezien. Wij hebben een geweldige avond gehad. Misschien zijn we niet “kritisch” genoeg, maar we hebben al heel veel gezien. Dit hoort bij de top tien. Jochem nogmaals bedankt voor een geweldige avond. Enne…. weg met dat onzekere. Je hoort gewoon bij de top. Vergelijken met andere cabaretiers is zinloos.
Hier kunt u zien dat het lied er al was vóór het eerste boek zelfs, en er wordt ook al verteld over de Parade-voorstelling waarmee het begon. Niks commercieel idee, dat heeft u zelf verzonnen en voor waar aangenomen.
Als u recenseert op onze allereerste opvoering, dan zal ik – net zo goed not done – erop reageren en opkomen voor ons mooie produkt. Uw recensent heeft duidelijk geen kennis genomen van waar hij naartoe ging. Terwijl er informatie te óver beschikbaar is. (Dan had u onder meer gezien dat het themalied er al sinds jaar en dag is, geschreven ism Zilveren Harp-winnaar. Dan had u geweten dat Nanda Roep juist opzij is gestapt om acteurs de ruimte te geven én u had geweten dat bij deze serie ook al door andere groepen voorstellingen zijn gemaakt – en meer waarvoor geen interesse is getoond.) Het is duidelijk dat onze aanvliegroute uw recensent niet bevalt – maar wij makers bepalen graag zelf of wij Storyteller-elementen mogen & zullen toevoegen. Met een flexibele geest had de recensent kunnen denken ‘ah, ze doen het anders dan ik had verwacht’ – en daarna open moeten registreren. Dit doet onze voorstelling tekort, maar evengoed het vak van recensent.
Nou, ik heb een andere mening! Nog nooit zo’n slecht stuk gezien. En ik zie er vele. Banaal en spelers vielen ook zwaar tegen na het lezen van alle lovende aanbevelingen. Verspilde tijd.
Ik ben het wel eens met de deskundigen, wat een slap verhaal ik had het idee dat ik naar een schoolmusical van groep 8 zat te kijken….hele kinderachtige grappen, slechte liedjes, onnozel verhaal, ben weer even klaar met musicals. Al hoewel 11-11 soldaat van oranje. Maar daar wordt wel uit een ander vaatje getapt!
Ook wij vonden het stuk voor de pauze matig met af en toe een glimlach. Maar degenen die het theater in de pauze hebben verlaten hebben de echte klucht gemist!! Want hoe knap speelde de cast hetzelfde stuk 3 keer anders in een chaos van deuren, trappen en rondvliegende borden. Diep respect voor de acteurs en ik heb lang niet meer gehuild van het lachen. Zo jammer dat de zaal maar half gevuld was.
En hoe zit het met een van onze beste dansgezelschappen Leine en Roebana en Capella Amsterdam die beiden volkomen onterecht een slechte beoordeling kregen en dus geen geld? Schandalig, ook dit moet herzien worden.
Pleister op de wonden. Als het nieuwe kabinet echt zou vinden dat cultuur de samenleving verbind en verrijkt dan zijn de genoemde bedragen toch echt een fooitje!!! Over welke kleine bedragen spreken we op een totale rijksbegroting????? Schande voor een land met zoveel rijkdom!! Als cultuur de samenleving verbind en verrijkt dan investeer je daar toch in?
Vanavond ook de voorstelling in Nijmegen gezien. Vond het razendknap gespeeld, oergeestig en boeiend van begin tot eind. Een echte aanrader dus. Overigens viel tijdens deze voorstelling de acteur die Stradmeier speelde ook in de bak met grind.Het was erg grappig en hoorde zo overduidelijk bij het personage en de scene dat de ervaring zoals hierboven beschreven door een bezoeker, van wel erg weinig kijkersvermogen en theatrale verbeelding getuigt om dat niet doorgehad te hebben. Enig minpuntje was dat ik graag nog meer scenes had willen zien.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Nanda Roep op Plaza Patatta: een fantastische verjaardag (7+)
Van Roel Coppelmans op Verschil moet er zijn
Van stefania op Ciske de Rat
Van Simon van den Berg op Plaza Patatta: een fantastische verjaardag (7+)
Van Jeroen op Plaza Patatta: een fantastische verjaardag (7+)
Van Anita Twaalfhoven op The Play That Goes Wrong
Van Kees op Adem in, adem uit
Van Nanda Roep op Plaza Patatta: een fantastische verjaardag (7+)
Van Nanda Roep op Plaza Patatta: een fantastische verjaardag (7+)
Van Nanda Roep op Plaza Patatta: een fantastische verjaardag (7+)
Van Katrien op Siri Loves Me
Van kees de Bruin op Gebreken in besluitvorming Fonds Podiumkunsten over LeineRoebana
Van Janny op Voest
Van Tineke Riemens op The Play That Goes Wrong
Van Liesbeth op Vamos!
Van Belinda B op Geen paniek!
Van kees de bruin op Regeerakkoord positief voor bedreigde dans- en theatergezelschappen
Van elias niels op In mijn hoofd ben ik een dun meisje (12+)
Van Dick Selles op Regeerakkoord positief voor bedreigde dans- en theatergezelschappen
Van Manfred van Bellen op Vastgoed B.V.