Waarom dan niet de namen van de danseressen noemen? Zie hier het verschil met het bespreken van muziek en theater. Daar zouden volgens mij altijd namen van performers genoemd worden. Veel ruimte neemt het niet in beslag. Geef dans namen en gezichten, te vaak blijft men anoniem. Deze vrouwen verdienen deze lovende recensie, noem dan ook hun namen.
Als groot fan gingen we volverwachting naar het theater. Uiteraard genoten van die soms bizarre humor. Maar toch was het onbevredigend. Het was heel erg kort, zo kort dat we dachten dat het een grap was. en ook was het te rechtlijnig. Die vreemde werelden die hij kan schetsen ontbraken vrijwel geheel.
We zijn wel 5 jaar verder Geert, liever 50% erbij dan dat de getallen gelijk blijven of dat er wordt gekort. Voor een centrum rechts kabinet vind ik de uitkomst nogal meevallen, laten nu kijken waar ze het geld precies aan gaan uitgeven? Niet dat ik er gelukkig van wordt maar het had vele malen erger kunnen zijn. Voorwaarts en als sector actief blijven lobbyen voor onze waarde. ohh en dat Wilhelmus.. seriously?
grappig hoe een reparatie van 50% wordt verkocht als een extra investering in cultuur, immers Halbe € – 200 miljoen, Pechtold + € 100 miljoen, is nog altijd – € 100 miljoen of kan ik niet rekenen?
Echt waar, NAPK en Kunsten92, zijn jullie echt (zeer) verheugd dat dit kabinet met de ene hand een paar pleisters plakt en met de andere hand via een BTW-verhoging haar ‘investering in cultuur’ weer terughaalt?
Deze voorstelling zag ik op een droge zondagmiddag in het Park in Rotterdam. Echt een geweldige voorstelling met hartverscheurende scenes midden in het bos. De vogels krasten in de bomen. Tijdens de laatste scene stortte een huilende speler zich in mijn armen. We huilden samen. You made it more beautiful, zei de regisseur me later. Het was mooi, heel mooi. Een fantastisch gezelschap, een fantastische voorstelling.
Ikreageer op de “grap”betreffende de joodse onderuikers ; Uiterst smakeloos en schrijnend!! Is er nu niemand in zijn omgeving die daarop wijst?? Droevig
Ja, helemaal eens met deze recensie over de bewerking Revolutionary Road. Toen de dialogen scherper en langer werden ging ik steeds meer in het verhaal zitten hetgeen ze vertelden. Compliment voor regie en spelers. Gezien vrijdag dag voor de première Gerard van der Eem
Fantastisch, een recentie waarin eindelijk recht word gedaan aan zowel het verhaal als de regisseur en de acteurs, chapeau. Ontroerend zonder ooit zoetsappig of infantiel te zijn en bovenal, super komisch.
Wij hebben ook de première gezien, en helaas niet genoten. Tania Kross was weergaloos, maar de ‘opera’ kwam in zijn geheel niet over. Er had wat meer aandacht besteed mogen worden aan de begrijpelijkheid, iemand die de opera niet door en door kent, kon er geen touw aan vast knopen. De matige Don Jose wist geen gevoel over te brengen en het summiere (zeg maar afwezige) decor hielp ook al niet. Escamillo speelde met passie en de flamencodanseres (je moet ervan houden) was ook overtuigend. Het uitkleden van het verhaal, het niet gebruik maken van kostuums en decor kan o.i. alleen als je deze opera in het Nederlands had gespeeld.
7 oktober 2017 in Nijverdal hebben wij de voorstelling van Buurman en Buurman bezocht. De voorstelling was bedoeld voor kinderen vanaf 3 jaar. Het taalgebruik was echter moeilijk te volgen voor deze leeftijdsgroep. De verhaallijn was rommelig. Het publiek werd nauwelijks betrokken bij het spel. Toen de mol verscheen werden de kinderen ‘wakker’ en riepen hard om de Buurmannen te waarschuwen:”de mol…de mol! Helaas geen reactie van de beide acteurs naar het jonge publiek. Buurman reed op een brommertje op het toneel een aantal rondjes, waarbij de uitlaatgassen de zaal in walmden. Het eind was onduidelijk, ze hadden een lied, het doek sloot en echt IEDEREEN bleef zitten, het voelde niet als een einde. Toen er niets meer gebeurde besefte men, dit was het dus. Bij andere kindervoorstellingen die wij meemaakten waren de acteurs in de foyer om met de kinderen op de foto te gaan, of om een praatje te maken. Ook dat was hier niet het geval. Het was een zeer teleurstellende voorstelling.
Heb de video die door was gestuurd door mijn schoondochter met bewondering bekeken. Oké , ik keek vooral als oma. Mijn kleindochter deed ook mee.Wat een KUNST om je zo te presenteren. Chapeau…👍👍
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Hanneke Koolen op Thron
Van Wim op Er wordt naar u geluisterd
Van Jasper van Luijk op Regeerakkoord positief voor bedreigde dans- en theatergezelschappen
Van Geert Overdam op Regeerakkoord positief voor bedreigde dans- en theatergezelschappen
Van Benien van Berkel op Regeerakkoord positief voor bedreigde dans- en theatergezelschappen
Van Peter Geukes op Afriqueer
Van Bert op Vankwaadtoterger
Van Johan Vermeer op Siri Loves Me
Van Gerard van der Eem op Revolutionary Road
Van Jet Schut-de Pont op Botje (4+)
Van gerda slot op Lastige ouders (8+)
Van Anna Maria op Theaternacht van NNT toont bonte waaier theatertalent
Van Marcel van der Kam op Carmen
Van Sander Janssens op Theaternacht van NNT toont bonte waaier theatertalent
Van Gerard van Duren op Theaternacht van NNT toont bonte waaier theatertalent
Van op den Dries op Buurman & Buurman worden beroemd
Van Mia Nijland op Lastige ouders (8+)
Van Eliza Gussenhoven op Lastige ouders (8+)
Van C.Rubn op Siri Loves Me
Van wim op Koning van Katoren