Beste Albert, dank voor uw reactie. Goed punt. We plaatsen naast recensies nu een blokje met credits. Dat wordt gegenereerd via een link naar de theaterencyclopedie.nl, waar bij elke voorstelling alle medewerkers worden ingevoerd. We lopen helaas achter met invoeren. Dat hopen we zo snel mogelijk in te halen. De tags dienen inderdaad een ander doel.
Hallo redactie van de theaterkrant. Al enkele jaren geleden vroeg ik u om voortaan bij alle recensies, alle artistieke medewerkers aan het eind van de recensie te noemen. Alle acteurs, ontwerpers, vertalers, bewerkers et cetera. Aan een theater voorstelling werken vele verschillende disciplines mee, zoals u weet, het is een ‘gesamtkunstwerk’. U reageerde schuldbewust en instemmend op mijn verzoek en beloofde beterschap. Tot nu toe heeft u niets met mijn verzoek gedaan. Bij vele, zo niet alle recensies, verschijnt er nog steeds een incompleet lijstje met ’tags’. ( En waarom die tags..) Het interesseert u blijkbaar geen bal, wie de vertaling heeft gemaakt, wie het decor en wie de kostuums en wie de voorstelling geproduceerd heeft. Terwijl dat toch een wezenlijk onderdeel van het ‘gesamtkunstwerk’ is. Daarom, nogmaals, een dringend verzoek vanuit de praktijk: noem alstublieft voortaan, bij alle recensies, alle acteurs en alle artistieke medewerkers. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Neem een voorbeeld aan uw grote broer : nachtkritik.de Ze becommentariëren zorgvuldig, liefdevol en onbevooroordeeld, het Duitse theater en alle artistieke medewerkers worden altijd genoemd.
Ik was samen met een vriendin een avondje uit. Wij hadden voor dit geld echt iets beters verwacht. Wat een gemiste kans… ontzettende tegenvaller. Er was geen pauze, maar anders waren wij sowieso weg gegaan.
Dit is een voorstelling waar je eigenlijk niet te veel van moet weggeven. Het geheim is niet heel bijzonder. En tussen de regels door is wel degelijk aangegeven, waar het om draait. Mensen moeten gewoon gaan en daarna nadenken over de consequenties van dementie en je geliefde verliezen.
Oei, ik ben altijd kritisch en durf de grootste producties zelfs een 3 te geven. Maar afgelopen zondag met 2 kleinkinderen naar Wirwar geweest, in een woord geweldig voor 70 plussers en 10 minners en aan de reacties van de zaal te zien vond iedereen het geweldig. Prachtig verhaal, superieure wisselingen, boeiende muziek en de mix van mime, dans en acrobatiek.
Superproductie. Van de 3 voor de laatste Anatevka naar een 8 voor deze voorstelling.
Na drie jaar lees ik bovenstaande prachtige reacties. Wat een man was Loek. Ik denk nog vaak aan hem en aan zijn inspirerende zachtheid (met soms een klein beetje dwang, maar op een liefdevolle manier).
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Joke Beeckmans op Goudeerlijke docu over een van Nederlands grootste actrices
Van Een zeurkous op Goudeerlijke docu over een van Nederlands grootste actrices
Van Joke Beeckmans op Het Oog van de Storm
Van Christina op Het Oog van de Storm
Van Albert Lubbers op Het Oog van de Storm
Van Sylvia op Mijn man begrijpt me niet
Van Patrick van den Hanenberg op Het Oog van de Storm
Van jos schuring op Het Oog van de Storm
Van Jeanine Mutsaerts op Blote konten (4+)
Van Patrick van den Hanenberg op Amélie
Van Karen op De uren
Van Ronald op Wirwar (6+)
Van Jochum Veenstra op Loek Zonneveld overleden
Van Nathan Roggeman op De bastaard
Van Basia Jaworski op Vrouw of vos
Van Harry de Kort op Regisseur Jan Ritsema overleden
Van Marcel R. Denert op Regisseur en acteur Sam Bogaerts overleden
Van Gerard op Lullaby for Scavengers
Van Danliefhebber op Tere zieltjes
Van Dan op Tere zieltjes