In mijn perceptie was het een prima voorstelling. Sterk acteerwerk, inderdaad in de rollen van losers. Het verhaal had kop noch kont, het abrubte einde maakt dat je wat ontnuchterd buiten komt te staan. Geen 3D IMAX erlebnis maar good oldfashioned acteerwerk.
Ik had voor een 20 tal collega’s deze avond georganiseerd, schaam me voor de voorstelling. Zware teleurstelling. Bij deze acteurs hadden we echt iets anders verwacht. Waardeloos, onsamenhangend. Achteraf goed dat het maar 1,5 uur duurde. Meenden iets soortgelijks als “de Verleiders” te zien te krijgen, maar helaas. Zonde van de avond, doe graag mee met een geldterugactie
Anyway, ik ben fan van het eerste uur van Jim Jefferies, en ik vind het helemaal geen probleem dat er gerefereerd wordt naar eerdere shows. In tegenstelling tot zijn eerdere performances zaten in deze show saaie momenten, en leek het meer op een onvoorbereid geheel. Het niet meenemen van politieke ontwikkelingen, juist nu, omdat dit in zijn tv-show gebeurd, maakt dat hij te weining materiaal heeft om een leuke show neer te zetten.
Ik ken Liesbeth al vanaf haar 14e jaar. Wij zaten samen op het Haarlemmermeer lyceum .Op deze school hadden wij een hoofdrol in een jaarlijkse toneelvoorstelling op de school. Far et upe ( Vader is boven ). In de plaatselijke pers kregen wij fantastische recencies. Nogmaals zij was toen 14 en ik 18 . Voor mij was het een afscheid van die school . Daar ik toegelaten was op de Rietveldt Academie. Wij zijn altijd vrienden gebleven. !
Ik vind het grappig dat kritieken over herhalen van dingen uit vorige shows naar voren komen. Laten we gewoon heel duidelijk zijn. Dit gebeurt in ALLE shows en dus op alle cds van Youp van ’t Hek OOK. Wij begrijpen elkaar gewoon niet omdat we niet elkaars cultuur begrijpen, als toehoorder vinden we zijn humor onbeholpen omdat we lijdend voorwerp zijn. En wees eerlijk dat vindt niemand leuk. Als sociaal voelend land, nemen we graag de slachtofferrol aan. En huilen we met de wolven mee. DAAR voelen wij ons het prettigst bij. Wat we kunnen leren van deze man is dat we onszelf met onze handicaps niet al te serieus moeten nemen. Grappig dat de recensie niets laat zien over de objectieve kwaliteit van de show, maar vooral laat zien dat dit stuk vanuit de bekrompenheid van de recensent geschreven is. LACH EENS OM JEZELF
Ik verbaas mij over het feit dat er zoveel mensen zijn die in de pauze weg zijn gegaan. De enige reden waarom ik dat gedaan zou kunnen hebben is omdat ik te veel pijn in mijn buik had van het lachen… Ik heb een heerlijke avond gehad!
Waarom je dat gevoel hebt is omdat hij een samenraapsel van vorige shows nu in 1 show heeft ondergebracht. Ik ben 2x eerder geweest en heb om zijn botte gedrag en ‘nee, dat kan je niet maken’uitspraken de tranen in mijn ogen gehad en spierpijn in mijn buik van het lachen.
Maar wanneer je slechts 1 of 2 nieuwe stukjes aan het begin doet, met het weer het bekende riedeltje naar de beveiliging en daarna meer dan een uur lang zaken doet uit je vorige shows….dan zit er ook geen boodschap meer in.
Hij is een lazy cunt geworden en het boeit hem niet. Jammer, 1 fan minder (voorlopig)
In slaap gevallen. Vreselijk. Ik doe mee met de actie ik wil mijn geld terug. Echt jammer was mijn verjaardags cadeau. Avondje theater😩. Hoef voorlopig niet meer, ik kijk wel tv. Die Kun je uitzetten 👍
Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om u uit te leggen waarom een Guido Weijers altijd moeite zal hebben om als cabaretier de status te bereiken van die van Youp van ’t Hek of andere grote en illustere voorgangers. Het probleem van Guido is dat hij een olijk, en licht loensende blik heeft. Hij heeft de blik van een oom bij een verjaardagsvisite die een grap vertelt die deze oom zélf heel leuk vindt. Arme Guido. Wanneer je bij geboorte een ‘kijk mij eens leuk zijn’ gezicht hebt gekregen wordt het bijna onmogelijk om ook altijd leuk gevonden te worden. Maar ik begrijp dat Guido een goede boterham verdient met zijn huidige opkomst, dus meer dan artistiek medelijden hoeven we denk ik met hem niet te hebben. Groet, Victor Calland
Heb vanavond de voorstelling gezien. Had gedurende 9 jaar (van mijn 6e tot mijn 10e) twee downers als pleegbroer gehad. Heb 40 jaar in het ZMLK en in een dagverblijf voor verstandelijk gehandicapte volwassenen gewerkt. Weet dus waar ik over spreek. Heb zelf een meervoudig complex gehandicapte dochter. Wat in deze , niet slechte voorstelling , bij mij is blijven hangen.Je kan wel optimistisch zijn over wat er allemaal kan , maar de basis van dit stuk is het gegeven van Pablo Pineda-Ferrer. Dit is zo’n uniek fenomeen en geeft heel veel ouders een uiterst frustrerend gevoel : ” wat heb ik mijn kind tekort gedaan “. Heb heel wat oudergesprekken moeten voeren met zulke ouders. We hebben in de 40 jaar van mijn arbeids/ouderbestaan meerdere keren uitzonderlijke ” mongooltjes ” voorbij zien komen. Een in Israel die geweldig Chopin kon spelen. Downers die plastische chirurgie ondergingen en er daarna ” gewoon ” uitzagen. Maar daarmee haal je niet de downer uit de mens en geef je de wereld niet de mogelijkheid om hem in zijn ware gedaante te accepteren en respecteren. Een van mijn pleegbroers kreeg op uitdrukkelijke wens van zijn ouders zeer zware ” frisch-cellen ” injecties van een kwak in Zwitserland. Contra indicatie: de zware hart afwijking die hij had. Opdat hij later het grote aannemersbedrijf als oudste zoon van zijn vader kon overnemen. Ik zou nog wel heel veel meer kunnen aanvoeren t.a.v. deze discussie , maar doe het niet. Mijn vrouw had geen prettige avond. Jammer. Zou evt. nog een technisch advies kunnen geven. Er zaten duidelijk heel wat mensen met een beperking in de zaal. Laat a.u.b. de felle lichtflitsen en het af en toe te harde geluid sterk dimmen t.g.v. eventuele bezoekers met epilepsie. Dit moest ik even kwijt.
Beste Frans, dat klopt, dit is een lied van cabaretgroep Purper. Het is afkomstig uit de voorstelling En dat is negen! (1991). Deze voorstelling is ook op cd verschenen en daar staat het nummer waar u naar op zoek bent ook op. Deze cd is nog in de handel, zie bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/en-dat-is-negen/1000004001307015/.
Ik zoek al een tijdje op internet naar een muzikale uitvoering van het lied Vergeet Mij Niet. Dit lied is voor zover ik weet gemaakt door uw cabaretgroep. Na lang zoeken heb ik wel de tekst gevonden, maar nergens een uitvoering. Ik zou het zeer op prijs stellen als u me hiermee zou kunnen en willen helpen. Bij voorbaat mijn dank.
Schaamteloos inderdaad. “Ik hoef niet alles te slikken van mijn baas”. Dat na 3 maand #metoo. Picobello bv 2.0 was aardig maar die kenden we al. Hoog zapp-gehalte.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Eric-Jan Marinissen op Vastgoed B.V.
Van Wouter op Vastgoed B.V.
Van Kees op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Ikke op The Unusual Punishment Tour
Van Eric-Jan Marinissen op Vastgoed B.V.
Van Jan Modaal op The Unusual Punishment Tour
Van Jeroen op The Unusual Punishment Tour
Van Hans ten Broeke op Actrice Liesbeth Coops overleden
Van TIM op The Unusual Punishment Tour
Van Roel op The Play That Goes Wrong
Van Michel Woutersen op The Unusual Punishment Tour
Van Esther op Vastgoed B.V.
Van Victor Calland op Oudejaarsconference 2017
Van H.W.Nijhuis op Drs. Down!
Van Dick Zijp op Purper's vier jaargetijden
Van Frans van der Meer op Purper's vier jaargetijden
Van Jeroen op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Bert Smit op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Henk Torenvlied op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Alex op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar