Nationale Opera & Ballet heeft voor de vernieuwde huisstijl en vormgeving een Red Dot Award gewonnen. Uit meer dan zevenduizend inzendingen uit negenenveertig landen koos de internationale jury het artwork van de Nationale Opera & Ballet als de beste Nederlandse inzending in de categorie Communication Design. 

Na de fusie tussen De Nederlandse Opera, Het Nationale Ballet en Het Muziektheater Amsterdam in februari jl. is de naam Nationale Opera & Ballet in gebruik genomen. Ontwerper Lesley Moore liet zich voor het nieuw logo en de huisstijl inspireren door de samenvoeging van de kunstvormen opera en ballet. Ze nam bewegend beeld en muziek als uitgangspunt en koos voor het thema storytelling. Haar campagnes bestaan uit een bewegende foto die het verhaal van een specifieke voorstelling vertelt.

Samen met de iF Design Award en de IDEA (International Design Excellence Award) is de Red Dot Award een van de meest prestigieuze prijzen in de internationale ontwerpindustrie. De prijzen worden op 24 oktober uitgereikt tijdens het Red Dot Gala in het Konzerthaus in Berlijn, waar ook de internationale winnaar zal worden bekendgemaakt.