Wij waren er gister ook, en de recensie doet de voorstelling eer aan, natuurlijk zijn er details niet genoemd, en is er altijd wel iemand die het beter op had kunnen schrijven. Op zijn eigen podium welteverstaan.
Ene Miguel Vroomen staat vermeld als belanghebbende en betrokkenen, dus ik vraag me af hoe geldig deze reactie is. En bovendien: er is wel meer niet beschreven maar wel gezien. Het gaat mij om de spiegeling van de vergeefse fysieke passie van de New Yorkse-journaliste met die van de Larense geliefde. Een recensie is in dit geval geen biografische opsomming.
In het stuk komen nog twee personages c.q. (ex-)geliefden aan het woord!! Lijkt mij belangrijk te vermelden.. Actrice Annemarie de Bruijn vertolkt dus drie rollen in het stuk..
Toch fijn dat u, ondanks dat u een flink stuk heeft gemist kennelijk, toch de voorstelling met vier sterren beoordeeld! 😬
We zijn gisteren geweest. De 5e show van Tineke Schouten op rij. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik deze voorstelling wel de minste vond. Met name het vertellen van haar levensverhaal tussendoor zorgde voor een saaie afwisseling. Er werd minder gelachen dan anders. Maar toch zeker wel de moeite waard. Ik zou hem beoordelen met 3,5 *
Ook wij waren in de pauze bijna vertrokken: wat een makkelijke, goedkope klucht zonder humor. Toch maar gebleven. En gelukkig maar! Na de pauze draait alles om en begrijp je waarom het eerste deel is zoals het is. En echt, ik heb in tijden niet zo hard gelachen, de tranen stroomden over m’n wangen. Echt, blijf, het is de moeite waard!
Club Club Gewalt lapt de heersende burgertruttige, politiek correcte muziek en bijbehorende teksten inderdaad aan haar (stevige punk-)laars, maar ik verwacht tijdens zo’n drie uur durende ‘nachtclub-theatershow’ niet anders dan “ongemakkelijke” momenten en buitenissige gedragingen, gepaard met maatschappijkritische teksten als “Dick sein ist gut”, die ik overigens uitstekend kon verstaan, ondanks de harde muziek. De sketches waren allesbehalve flauw, en een oplettend recensent zou zeker gemerkt hebben dat de acteurs de scenes opzettelijk te lang lieten duren om er maar vooral voor te zorgen dat er geen comfortabele RTL-4 publieksmodus zou ontstaan, waarbij we zouden lachen op commando en klappen als vee. Het Metal-BINGO was werkelijk hilarisch om te ondergaan (met een hele vette knipoog naar de gangbare wekelijkse buurtbingo), en de verschillende verkleedpartijen fleurden de soms sombere anarchistische visie op de maatschappelijke status quo behoorlijk op – het oog wil per slot van rekening ook wat – zonder te verzanden in een travestie van exhibitionisme. Het bleek juist heel functioneel. Het gezelschap oogde inderdaad als een wanordelijk stelletje anarchisten, maar intussen zong elke speler met een goed geschoolde stem een lastige koorpartij, hetgeen vaktechnisch een knap staaltje muziek opleverde, en verwoordden de spelers op ‘hervorragende’ wijze de hypocrisie van de (inter)nationale politiek die onder zware invloed van de lobbyisten en de grootbedrijven en grootbankiers staat en die is verworden tot een economisch spel van heers en verdeel in plaats van dat er nog sprake is van een echte democratie. KORTOM : EEN EXCELLENTE VOORSTELLING, die veel meer verdient dan afgedaan te worden als een show voor ‘de incrowd’. Ik had ze nog nooit zien optreden, maar ik begreep helemaal wat ze wilden laten zien. En ze waren in meerdere opzichten knap : knap om dit te bedenken, en knap om dit op deze manier uit te beelden. Ik heb intens genoten. CHAPEAU!!!
Ik ben geen specialist, maar publiek. Maar staande aan de zijlijn van het theater (want ik maak geen theater) zie ik als geïnteresseerde dat er in toenemende mate theatermakers onder CAO worden betaald via allerlei constructies als vrijwilligerswerk/stages/werkervaringsplaatsen, lumpsum betalingen voor repetitieperiodes (waardoor het uurloon tot ver onder het minimum zakt). Een zichzelf respecterende sector zou zoiets niet mogen toestaan. Het betekent dat als de overheid bepaalde eisen aan de artistieke output van een organisatie stelt, zij ook verantwoordelijk is om naast voldoende financiële middelen voor het artistiek realiseren daarvan, ook en daarbovenop voor de daarbij benodigde financiële middelen moet zorgen die nodig zijn voor een fatsoenlijke (minimaal CAO)betaling van de medewerkenden. Dilemma 1 is geen dilemma; het is een rechtvaardige eis aan en een plicht van de overheid.
Nou, nou, wat een negatieve reacties. Alles was perfect. Alleen vroeg ik om een gevulde koek voor mijn schoonmoeder die wat flauw was geworden aan de koffiebar, maar die hadden ze niet. Ja, een doosje keiharde nootjes voor 4,-. Wat een Carreprijzen. Wat een oplichting. Toen ik met mijn latte machiato en een bak thee door het publiek via het restaurant terug wilde, kreeg ik een snier van een medewerkster dat dit gedeelte gereserveerd was. Ik stond in de drukte en kon geen kant op, daarom nam ik deze route. Ik werd ineens zo kwaad door dit amateuristische zooitje dat ik haar toeriep dat ze zich nergens mee moest bemoeien en dat ze leek op een blinde zwaan. Het hele publiek om mij heen moest erg lachen. Ik leek wel de komiek van de avond. Heb ik toch nog in Carre gestaan!
1) Roberta Alexander was nooit eerder op het podium van het Muziektheater te bewonderen. 2) Franco Vassallo was beslist niet “schreeuwerig”; Vassallo is een typische Verdi-bariton, die over een borstregister met hoogte dient te beschikken.
Wat een tuttige recensie! ****! Incrowd my ass, super duidelijke referenties naar de popcultuur. Deze auteur zou zijn huiswerk beter moeten doen! Bewonderenswaardige mix van muziek, manifesten, rebellie. Gaat dat zien, unieke ervaring.
Ik ervaarde deze uitvoering als zeer teleurstellend. Bij klassiek ballet hoort een orkest, deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De wisselwerking tussen orkest en de dansers zorgt vaak voor een warme, emotionele sfeer die bij deze uitvoering geheel ontbrak. Hoewel het talent en de discipline van de dansers uiterst indrukwekkend waren vond ik het toch een wat koude, mechanische aangelegenheid en stoorde ik me ook zeer aan het ontbreken van een orkest en aan de slechte kwaliteit van het geluidssysteem in Carre. Dat dit niet van tevoren wordt vermeld is inderdaad verre van netjes. Voelde me behoorlijk bedrogen.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Joost Tazelaar op De dansende Madonna
Van Kester Freriks op De dansende Madonna
Van Miguel Vroomen op De dansende Madonna
Van Brinke op T-Splitsing
Van Johanna op Geen paniek!
Van Joke Beeckmans op Het Verzet Kraakt
Van Wolter op Het Verzet Kraakt
Van Yvonne Liew-On op Club Club Gewalt 5.0 Punk
Van Alfons Dekker op 7 dilemma’s voor de theatersector
Van Martin op Licht
Van Pascale Houde op Het Huis Utrecht start werkplaats
Van Jan Herterst op Het Grootste Zwanenmeer ter Wereld
Van Otto van der Geest op La Forza del Destino
Van Peter Vink op Club Club Gewalt 5.0 Punk
Van Basia Jaworski op La Forza del Destino
Van L.Lankreijer op Dekking hoog
Van Jeroen op Licht
Van Klaas Klarenbeek op Licht
Van Maarten-Jan op La Forza del Destino
Van Adrienne op Het Grootste Zwanenmeer ter Wereld