Worden niet alle try-outs/premières van voorstellingen opgenomen? (en anders gaan doen!). Juist nu hebben mensen meer tijd om die tegen betaling op TV te zien (vgl. opera en ballet bij Pathé, maar dan thuis). Er zijn natuurlijk vele argumenten tegen, maar gezien de situatie (en mogelijk toekomstige) best een idee en dan kan er nog wat verdiend worden. Is er al zo’n dienst?
Als ik als publiek mijn betaalde kaartje ‘schenk’ aan het theater waar ik de voorstelling zou zien, krijgt dat ook de artiest of groep waar ik een kaartje voor gekocht had, zijn/haar deel?
Helder stuk en hoop werkelijk dat de juiste mensen zich aantrekken wat nu duidelijk zichtbaar wordt: de regelrechte armoede onder mensen die in het theater werken
De voorstelling was indrukwekkend. Hadewych Minis blijkt nog veelzijdiger dan ik altijd al dacht. Ze beweegt, switcht vlot tussen verschillende muziekstijlen. Dan weer voluit en swingend, dan weer ingetogen en zacht.
Inderdaad kun je zeggen dat er af en toe wat meer rust ingevoegd had kunnen worden of gesproken taal. Nauwelijks tijd om te bekomen van het ene nummer, werd het volgende ingezet. Maar tegelijkertijd is het ook een verademing, zo’n avond gevuld met mooie muziek en geen lollige grapjes of egoverhalen.
De versie van Nobody’s wife ging in Leiden uitstekend. Het publiek ging uit zijn dak van Hadewychs uitvoering, waaraan Anouk nog een puntje kan zuigen.
De staande ovatie na Zing dan, zo sober en toch zo intens vertolkt door Minis, was meer dan verdiend. Hadewych is een zeldzaam veelzijdig theatertalent. Een memorabele avond die ik voor altijd bij mij draag en koester.
Wat jammer dat het allemaal tegenviel Overdreven gelach door acteurs Nee en dan ineens overgaan naar borstkanker Dat kwam echt raar over Nogmaals jammer Ik had t kaartje gekregen van mijn zus Dus ik vond het heel erg voor haar Kaartjes zijn niet goedkoop
Auw. Die komt wel even binnen: “Ze zijn dolblij dat we met z’n allen in ons eigen mes lopen. En ze wassen hun handen in onschuld. Want Fair Pay, dat wilden jullie toch zelf?! En minder Fonds en meer BIS stond toch in jullie eigen advies?! En overaanbod, daar zeiken jullie zelf toch al jaren over?!“ Lees deel I van drieluik: https://cultureelpersbureau.nl/2019/09/waarom-geldt-de-fair-practice-code-eigenlijk-alleen-voor-de-kunsten/ De tijd is rijp voor deel II & III!
Het was een overweldigende voorstelling. Geweldige stemmen , mooi acteerwerk. Muziek meeslepend Ook de inleiding met de acteur dokter verfrissend. Dans was geweldig. Erg genoten van de avond Chapeau
Ik had 2 harinkies in de borstzak mee voor tijdens de voorstelling. Ui had ik mee maar zuur was niet nodig want dat had Esther al mee dat moge duidelijk zijn uit jouw reactie Esther.
Sinds de voorstelling ben ik het leven meer gaan waarderen. Ik hou nu van mijn hypotheek.
Net naar de voorstelling in het Nieuwe DeLaMar geweest ( 9-3-2020). Elke minuut genoten van geweldig spel, een subtiele complexiteit door de voorstelling heen die een beetje deed denken aan Christopher Nolan films als Memento en Inception, en en verhaal dat me aan sommige Coen brothers film deed denken (verhalend met steeds meer invulling van de achtergrond van de karakters maar zonder toewerken naar een grote climax). Sorry voor de film referenties maar het helpt misschien om duidelijk te maken dat ik denk dat als je naar de voorstelling toegaat met de verwachting dat het alleen maar lachen is, of dat er sprake is van een heldere plot, je waarschijnlijk teleurgesteld wordt. Er is heel veel te lachen, er wordt veel gedaan met eenvoudige rekwisieten, er zijn absurde maar ook stille en wat ontroerende momenten, en de voorstelling groeit naarmate die vordert. Een traktatie voor de liefhebber.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Annelies Meijnhardt op Cultuursector vraagt om snelle ondersteuning
Van Paul R. Kooij op Tussentijd zonder reserves
Van Sander Janssens op Ruim 50 premières voorlopig geannuleerd
Van - op Ruim 50 premières voorlopig geannuleerd
Van PostiljonTtheaterProducties op Ruim 50 premières voorlopig geannuleerd
Van Jan de Waard op Kunstensector lanceert petitie voor meer investeringen en fair pay
Van Liesbeth coltof op Tussentijd zonder reserves
Van Joke Beeckmans op Ruim 50 premières voorlopig geannuleerd
Van Wim Conradi op Ruim 50 premières voorlopig geannuleerd
Van Lodewijk op Tussentijd zonder reserves
Van Don Duyns op Tussentijd zonder reserves
Van Jonas op De aanzegster
Van Ton de Witte op Cultuursector vraagt om snelle ondersteuning
Van Eva op Hadewych doet de Dames
Van Karin op Opvliegers 5: Op safari
Van Marisa Tempel op Eric de Vroedt: 'Kunt u ons alsjeblieft behandelen als de keihard werkende professionals die wij zijn?'
Van Ton Warrens op Opera Melancholica
Van Aafke Gruyere op Kom
Van Rob op Zin
Van George op Zin