Je mist bijna de ontvoering van een kunstzinnige sperzieboon door drie aardappelen, omdat je eigenlijk het ingenieuze decor nog aan het bewonderen bent en stiekem naar antwoorden zoekt op de vraag wat ze hier allemaal mee gaan doen. Wanneer de groenten vervolgens een bank beroven, is het startschot gegeven voor Grrrrroenten 2 van Raket, een knotsgekke achtervolging door een muzikale wereld vol groenten.

Vanaf de ontvoering gaat het snel. Tijdens de korte, slapstickachtige scènes zonder gesproken woord, maar wel vol met verschillende groenten, wordt het decor stukje bij beetje onthuld. Hiervoor is souplesse van de muzikanten nodig, want dit decor bestaat onder meer uit hout, touwtjes en katrollen. Er is weinig fantasie nodig om te zien hoe de vluchtauto wordt achtervolgd door de politieauto, aangezwengeld door de muzikanten. Het is dan ook jammer dat sommige scènes eigenlijk net iets te klein en intiem zijn, waardoor je ze niet helemaal meekrijgt als je niet op de eerste rij zit. Dit geldt vooral voor de scène die het startschot geeft. Hoe je deze interpreteert, is van grote invloed op hoe je de rest van de voorstelling ervaart.

Naast het in beweging houden van het decor en de groenten, zijn Jelte Heringa (toetsen), Janna Lagerström (gitaar en toetsen), Nana Effah-Bekoe (bas) en Lisa Ann Jonker (drums) ook verantwoordelijk voor de muziek tijdens en tussen de scènes. Met zichtbaar plezier en schwung switchen de vier muzikanten van knetterende, pixel electro via funky noten naar snoeiharde bassen. Een afwisseling die naadloos aansluit op de verschillende scènes.

Grrrrroenten 2 is een ingenieus concept dat muzikaal heerlijk in elkaar zit en een decor heeft dat doet denken aan een creatief kinderbouwwerk, met als grote pluspunt dat dit creatieve bouwwerk wèl echt werkt. Het is jammer dat sommige scènes nogal willekeurig aanvoelen door de losse verhaallijn. Dat zorgt ervoor dat Grrrrroenten 2 een vermakelijke voorstelling is, maar je niet de volle twintig minuten op het puntje van je stoel laat balanceren.