na een plezierige middag met peer, rosa, tobi en een mooi muziekje geniet ik thuis nog na. de kleuters hebben genoten , maar wij, moeder en dochter van 66 en 32 ook!! zonder kleuters of kleinkindjes mee te brengen. (ik neem aan dat dat ook mag.) graag kom ik over 5 jaar met eventuele kleinkindjes nog eens, van net over de grens, naar deze heerlijke voorstelling! dank u wel voor de leuke middag! rineke roelse (66)
Een teleurstellende voorstelling voor mij. Kan komen omdat dat mijn stoelen ontbraken bij het binnentreden en ik me te veel verheugd had op dit gebeuren! Mijn focus kwijt en met twee toneellampen in mijn gezicht, op de aangeboden plek voor mensen met een beperking, was het schakelen naar inleving en betrokkenheid. Alles prima opgelost in the end maar All Inclusive werd niet de voorstelling en het afscheid van Ola Mafaalani dat ik voor ogen had!
‘Verwachting is moord’, we hebben gekregen wat we niet verwachtten… Beter kan je niet ‘ervaren’!
Prachtig decor, mooie sfeer!! Maar de verteller is -zeker voor de kinderen- heel slecht verstaanbaar. Erg traag, er gebeurt nauwelijks iets. Dan vertrekken de grote mensen, ook traag. Daarna gebeurt er heel lang helemaal niets. Totdat de kinderen het toneel opkomen. Aardig bedacht. Mooi om te zien wat je met regie kunt (laten) doen. Leuk als experiment, maar als totale voorstelling nogal mislukt. Ik hoop dat het me lukt mijn kinderen ooit nog weer mee te krijgen naar een voorstelling.
Opmerkelijk Daniel je gevoeligheid voor tauge Lord terwijl je zelf de vrijheid neemt om met name vrouwen op zogenaamde relaxte manier agressief te beschimpen. Wat zijn je beweegredenen om hiervoor te kiezen?
Te veel thema’s (prijsopdrijving door de farmaceutische industrie, de gezondheidszorg in Nederland, het recht om zelf een waardige einde te kiezen en puur menselijke doodsangst) worden hier met dunne draadjes aaneengeregen. Het resultaat is een voorstelling die heen en weer zwalkt tussen dorre feitenpresentaties, dikopgelegde satire en te achteloos behandelde morele en existentiële vraagstukken. Knap gemaakt maar uiteindelijk nogal hol en steriel.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Edward_de_Vere Hamlet kan niet vaak genoeg gespeeld worden. Ik kijk uit naar deze opvoering. Het huidige portret van Shakespeare zou ik graag vervangen zien door het veel geloofwaardiger portret. Van Graaf Edward de Vere. Jen Dieng
De voorstelling bezocht met mijn groep 8 leerlingen. Ze waren heel enthousiast. “Spannend, onverwachts, knap” zijn hun reacties. Het laatst duurde wel iets te lang.
Gisteren naar de voorstelling geweest in A’dam met vrouw en dochter. Wij hebben enorm gelachen, maar ook werden we regelmatig ah denken gezet door genoemde thema’s als vrouwen en homofobie. Hetzelfde geldt voor liegen over het essentiële, maar de waarheid vertelt over het banale; iets wat maar al te vaak voorkomt, zeker ook in de sociale media. Al is hij nog zeker geen rode draad wever als Freek of Youp, voor een eerste poging slaagt hij aardig en zijn stand up comedy kracht weet hij volledig te handhaven. Ik vond het decor en hoe Peter dat gebruikte wel geslaagd; al had de verbeelding vd angst achteraf inderdaad om meer diversiteit kunnen vragen. Al met al kan ik me veel meer vinden in de beoordeling vd theaterkrant en de NRC dan die van de Volkskrant en Het Parool.
Rommelige, weinig samenhangende voorstelling die eigenlijk weinig weet te boeien en ook als satire niet echt overtuigend is. Het format is precies hetzelfde als dat van ‘door de bank genomen’. Eigenlijk matig.
Ik ben met stomheid geslagen als ik lees dat dit stuk gaat over “verborgen wensen en dromen” enz.. en “het masker van burgerlijkheid” dat mensen in de weg zou zitten om een staat van geluk te kunnen bereiken. Zie recensie Luuk Verpaalen. Waar heb ik gisteren dan naar zitten kijken? Naar goede dansers, dat is buiten kijf maar ook naar een zielloze inhoud en kermis achtig vermaak. Ik zou het eerder een masker van oppervlakkigheid en makkelijk succes noemen. Ik heb het dan niet over de muziek die boeide wel. Het publiek klapte enthousiast en ging vrolijk mee in de laatste Bollywood scene. Ik werd echter steeds treuriger en verliet de zaal met een gevoel van leegte!
Haha! This review is a joke. I was at the premiere and I think the standing ovation from the audience says it all. Clearly this person who made wrote this review is stuck in a very conservative place and has no idea what ‘progression’ in the arts is. I loved this show and had goosebumps from start the finish. The show is an absolute gem. Congrats everyone involved!
Ik kan mij je reactie voorstellen. Ik heb zelf ook getwijfeld tussen drie sterren en vier sterren, maar drie sterren vond ik echt te weinig ivm met het topniveau dat hier muzikaal geboden werd. Aangezien je maar zelden een productie met dat soort topzangers hoort, vond ik dat hier toch vier sterren op zijn plaats was. Dit is idd altijd het dilemma met een sterren-systeem. hartelijke groet, Oswin Schneeweisz
Natuurlijk ben ik bevoorrecht, maar daarnaast volg ik Nita en Barts werk al vele jaren. Deze recensie sluit aan bij mijn eigen beleving en waarnemingen van dit familiedanslab. Alsof er een nieuwe interactievere vorm is opgestaan, die al vele jaren en via vele tussenvormen in de maak was. Deze vorm leent zich volgens mij voor meerdere ruimtes en gelegenheden naast het theater.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van ronald op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)
Van rineke op Peer
Van Fenny op All Inclusive
Van Berdina op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)
Van geert op Ignite
Van Marian van Santvoort op Carte Blanche
Van Karel van Muijden op De verleiders: Slikken en stikken
Van jen dieng op De Appel vecht terug met Hamlet
Van tijn op Break a legend
Van Jan van dieten op Break a legend
Van ingrid de Graaff op Man met hoed (10+)
Van Naam op Carte Blanche
Van Hanko Bergsma op Zacht van binnen
Van Dirk op De verleiders: Slikken en stikken
Van Brusse op Happiness
Van d.seelen op Walden
Van Daniel Arend op Carte Blanche
Van Annabella RoseKardum op Morning Blossoms
Van Oswin Schneeweisz op Manon Lescaut
Van Frank Deuss op Asian Persuasion #1