Theaterkrant.nl voert een publieksonderzoek uit. We zijn nieuwsgierig hoe en door wie de website en met name de recensies gebruikt worden. Mogen we 2 minuten van uw tijd vragen voor het invullen van deze vragenlijst?

Het publieksonderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met de marketingafdeling van Schouwburg Hengelo en komt voort uit de wens om een aantal ideeën over het gebruik van recensies te toetsen bij onze lezers. Ook zijn we benieuwd of het beoordelingssysteem Keuze van de criticus, dat sinds 2018 de sterren vervangt, bevalt.

Het onderzoek hangt samen met het themanummer dat Theaterkrant Magazine voorbereidt over kritiek en reflectie. We pogen daarin antwoorden te formuleren op enkele urgente vragen over kritiek anno 2024. Wat zijn de dilemma’s en uitdagingen? Wie zijn de recensenten en wat zijn hun uitgangspunten? En hoe hangen kritiek, reflectie en erfgoed met elkaar samen? De resultaten van dit publieksonderzoek zullen ook in dit nummer worden gepresenteerd.

Onder de deelnemers aan de enquête worden drie jaarabonnementen op Theaterkrant Magazine verloot.

Beeld: Herman van Bostelen