De musical Hello, Dolly! stopt definitief. Dat maakte producent MediaLane vandaag bekend. In de plaats komen enkele kleinschaligere musicals voor minder publiek.

Twee jaar lang werkte MediaLane aan de voorbereidingen van de spektakelmusical Hello, Dolly!, de allereerste theaterproductie van het mediabedrijf. Na de première op 8 maart werd de voorstelling nog 1 keer gespeeld, daarna moest de tournee door de coronamaatregelen worden stilgelegd.

Terugkeer is volgens CEO Iris van den Ende en directeur Miel Gouda geen optie. ‘Hello, Dolly! is geen voorstelling die binnen de anderhalvemetersamenleving veilig kan spelen. Er werken alleen al 53 mensen voor en achter de schermen en een voorstelling van deze grootte spelen voor 30 of 100 mensen in de zaal is onmogelijk’, schrijven ze in een persbericht. De producenten willen de opgelopen financiële schade niet verder op laten lopen.

In het najaar brengt het bedrijf nu twee veel kleinere voorstellingen voor een kleiner publiek uit. Paul de Leeuw en Simone Kleinsma spelen vanaf september met z’n tweetjes Paul & Simone: Zonder Jou en Freek Bartels brengt de bestaande solo Buyer & Cellar, een samenwerking met OpusOne. In het voorjaar van 2021 wil MediaLane met het DeLaMar Theater de comedy An Act of God uitbrengen.

Foto: Hello, Dolly! van MediaLane Theater, Roy Beusker | Annemieke van der Togt