Dit is toch wel zo’n beetje het slechtste dat ik ooit heb gezien. Geen diepere lagen, geen spanning en de monoloog van de verteller is door de veel te dramatische stijl en met te harde stem gebracht niet te harden. De kinderen in het tweede deel komt daardoor gemaakt over en als een commerciele truc om de zaal vol te krijgen. Totale afrader.
Gisteren de voorstelling gezien in een 35 % bezet Luxor Theater in Rotterdam. Helemaal eens met de recencies. Het was een lange zit. Deze voorstelling lijkt vooral gemaakt om het ego van Justus wat op te krikken. Zelfs dat lukte niet, omdat hij toch echt nog meer verbleekt naast Erik. Het was niet grappig, het verhaal niet erg uitgediept, niet ontroerend, het verhaal eromheen saai, kortom: waarom?
Onbegrijpelijke recensie. Ik vond zowel de aankleding als de muzikale invulling perfect, hoewel ik beslist ook van minder ‘intellectualistische’ regiebenaderingen houd. Het publiek zat kennelijk op mijn lijn, want de regisseuse kon gisteren na afloop een open doekje in ontvangst nemen. En wat een tenor, inderdaad!
Hey Alexander, ik werd nieuwsgierig naar die beheerslasten en ik heb in het jaarverslag van 2012 gekeken. Volgens mij is het iets genuanceerder dan je stelt. ‘De beheerlasten (exclusief de reorganisatiekosten) bedroegen 21 procent van de totale lasten. De totale lasten worden echter bijzonder vertekend door het boekhoudkundige effect van de vierjarige subsidies, die nu immers niet meetellen in de totale lasten. Indien de totale lasten hiervoor worden gecorrigeerd (met ruim 40 miljoen euro), dan bedragen de beheerlasten circa 8 procent van het totaal.’ http://fondspodiumkunsten.nl/content/publicatie/i_020/jaarverantwoording2012.pdf
Wat een belevenis! Schitterend sfeervol decor, eigenzinnig en ijzersterk spel, prachtige muziek. Ook de kippen zijn goed gecast. Ja, dat hele Middeleeuwse gedoe met de taal die daar bij hoort is voor kinderen natuurlijk vreselijk saai, zeker als die rare, stoere Marien Jongewaard er een monoloog in houdt. Maar dat saaie ligt er ook lekker dik bovenop én dient vooral een doel: dat blijkt in de tweede helft.
Bij ons zat de hele zaal ademloos te kijken, kinderen vol be- en verwondering, ouders met tranen in de ogen. Wat een fijne anarchie, en wat een prachtige, krachtige boodschap voor iedereen die kinderen heeft of (ooit) kind is (geweest). Zonder twijfel een van de beste voorstellingen die ik ooit gezien heb.
Dank voor de felicitaties Sophie!! 4 jaar geleden puntje tekort en nu douze points from Europe:) Ondertussen blijven we strijden voor meer budget en erkenning voor het culturele veld.
Het is inderdaad heeel jammer dat je niets van de muzikanten en zangeres ziet. Die een grote bijdragen leveren aan het geheel. Een orkest is iets anders dan drie musici, zij moeten wel in de bak ivm de ruimte op het toneel. Verder was het allemaal veel te donker zodat je van de handgebaren veel miste.
Fantastisch! Van harte gefeliciteerd aan alle cast&crew, meer dan verdiend! En dan te bedenken dat men zo’n 4 jaar geleden heel anders aankeek tegen HO???Zet ‘em op!
Energie, passie, fantastische bewegingstaal, absorberende muziek, subliem belicht, fantastische dansers met uitgesproken eigen identiteit. Chapeau voor de makers en dansers. Van a tot z intens genoten, heel veel dank! Mala Ramkhelawan en Willem Handels, dansliefhebbers uit Den Haag
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Dick op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)
Van danielle op Erik en Justus vertellen een film
Van MC Ten Bosch op Petitie voor het redden van bewezen kwaliteit
Van Evert de Rooij op Manon Lescaut
Van Jeroen op The Lion King
Van Sanne op Opinie: herken uw passiviteit als cynisme!
Van G.van der Linden op Petitie voor het redden van bewezen kwaliteit
Van Hylkje bruinsma op Doek!
Van marja brussen op Petitie voor het redden van bewezen kwaliteit
Van Hanneke op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)
Van Niek Idelenburg op Young Audiences Music Awards voor Holland Opera, Het Balletorkest en ISH
Van Marina Coster op Petitie voor het redden van bewezen kwaliteit
Van M Verborg op Yerma
Van Chr.Oosterhoff op Raaklijn
Van judith de lange op Petitie voor het redden van bewezen kwaliteit
Van Sophie Lambo op Young Audiences Music Awards voor Holland Opera, Het Balletorkest en ISH
Van rogier van de munt op De dingen die voorbijgaan
Van Ben Goes op Raaklijn
Van Willem Handels op Ignite
Van Diana op De lankmoedigen