De jeugdtheatervoorstelling Sell me your secret van Maas Theater & Dans heeft de Nationale Mediawijsheid Award 2017 gewonnen. Dat is gisteren bekend gemaakt tijdens het Nationale Mediawijsheid Congres in Ede. De prijs is bedoeld voor jongeren en volwassenen die ‘positieve mediaboodschappen’ verspreiden. Regisseur Floris van Delft en tekstschrijver Wolter Muller hebben dat volgens de jury ‘op sublieme wijze’ gedaan voor het thema privacy.

In de voorstelling voor jongeren vanaf veertien jaar zoeken acteurs Niek van der Horst, Denise Aznam en Dionisio Matias de grenzen op van privacy: met elkaar, hun telefoon en het publiek.

Het juryrapport vermeldt dat Sell me your secret ‘humor met kennis combineert’, ‘geweldig goed inspeelt op de actualiteit’ en ‘mensen confronteert met hun eigen, soms onverantwoordelijke of onnadenkende gedrag’. Eerder werd Sell me your secret al geprezen met een Zilveren Krekel in de categorie ‘meest indrukwekkende jeugdtheaterproductie’ door de Vereniging voor Schouwburg- en Concertzaaldirecties. Daarnaast won regisseur Floris van Delft in september 2016 de Erik Vos Prijs voor zijn makerschap.

De Nationale Mediawijsheid Award (voorheen Young Positive Media Award) wordt jaarlijks uitgereikt door de Nationale Academie voor Media en Maatschappij, een organisatie die deskundigheid met betrekking tot nieuwe media wil bevorderen onder professionals. Eerdere winnaars waren onder andere Spijt de musical en jongerentheater Kikid.