Nieuws Vlaamse stadstheaters willen meer zekerheid 29 maart 2019
De drie grote stadstheaters van Vlaanderen willen ‘Kunstinstelling’ worden. Daarvoor pleiten de artistiek en zakelijk directeuren van het Toneelhuis, NTGent en de KVS in een gezamenlijke opinietekst. Met het nieuwe statuut zouden de drie huizen structurele steun van de Vlaamse overheid krijgen, zonder elke vijf jaar een nieuwe subsidieaanvraag te moeten indienen. (meer…)




