In het vaak interactieve werk van performancekunstenaar Julian Hetzel wordt de theaterbezoeker meedogenloos geconfronteerd met zijn eigen decadentie, morele hypocrisie en privilege. Is dat nodig? En helpt het ook? I Het meisje wast mijn handen. De zeep voelt vreemd, dikker dan normaal denk ik, maar natuurlijk heb ik nog nooit zo intens op zeep gelet. En in wat ik inmiddels wel mijn ‘volwassen leven’ durf te noemen (of moet noemen, gezien mijn leeftijd) heeft nog nooit iemand anders da
Login of wordt abonnee om verder te lezen.

Met dit essay won Harmen van der Meulen (1984) een eervolle vermelding bij de Marie Kleine-Gartman Essayprijs, prijs voor Nederlandstalige theaterbeschouwingen.

Harmen van der Meulen is afgestudeerd aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht en freelance journalist. In 2017 nam hij deel aan de schrijversgroep van het Noorderzon Performing Arts Festival, waar ‘zijn sluimerende liefde voor (schrijven over) theater wakker werd gekust’.

All Inclusive van Julian Hetzel is op 6 en 7 september te zien in Frascati Amsterdam als officiële juryselectie van het Nederlands Theaterfestival. Op 12 september staat de voorstelling in het Grand Theatre in Groningen. julian-hetzel.com

Dossiers

Theatermaker september 2019