Het was 1975. September van dat jaar was ik aangenomen aan de regieopleiding van de Amsterdamse Theaterschool (nu Academie voor Theater en Dans) en ik was vastbesloten om operaregisseur te worden. Met mijn CJP-korting bezocht ik ijverig de voorstellingen van de Nederlandse Opera (toen nog stichting) in de Stadsschouwburg en had speciale aandacht voor de producties die uitgebracht werden door de Opera Studio: dat was voor getalenteerde jonge zangers het toegangsportaal naar het grote podium, en daarin trad dus mijn eigen generatie op. (meer…)
TM artikel




