In april dit jaar maakte de Vlaamse theatergroep De Tijd bekend dat oprichter en artistiek leider Lucas Vandervost het gezelschap verlaat en wordt opgevolgd door drie jonge, Nederlandse theatermakers. Maar hoe doe je dat: een groep die zo gebouwd is op één artistieke persoonlijkheid overdragen of overnemen? In de repetitieruimte van De Tijd in Antwerpen […]
Lucas Vandervost stopt als artistiek leider van het Vlaamse gezelschap De Tijd. Na 28 jaar geeft hij het stokje door aan Freek Vielen (1985), Rebekka De Wit (1985) en Suzanne Grotenhuis (1985). Gezamenlijk zullen zij als De Nwe Tijd vanaf seizoen 2015-2016 de artistieke leiding op zich nemen. Suzanne Grotenhuis en Freek Vielen studeerden in 2007 af […]
Het derde deel van de Heimat-reeks van Antwerps theaterhuis De Nwe Tijd biedt wederom een melancholieke avond vol muziek en filosofisch getinte overpeinzingen, maar hangt vanwege het ontbreken van een helder overkoepelend concept een beetje als los zand aan elkaar. (meer…)
Heimat, een theaterproductie, een voorstelling van Rebekka de Wit en haar gelegenheidsclubje, heeft niets, maar dan ook totaal niets te maken met de beroemde en imposante Heimat-trilogie van Edgar Reitz over een eeuw Duitse familie op de Hunsrück, maar is wel even krachtig en ontroerend. In deze Heimat worden geen maatschappelijke en regionale toestanden uitvoerig […]
De jury van Het Theaterfestival in Vlaanderen heeft vijf producties van talentvolle makers geselecteerd voor Circuit X. De voorstellingen Heimat van Freek Vielen, Rebekka de Wit, Tom Struyf, Suzanne Grotenhuis en Harald Austbø, White lies van Lies Pauwels, The end is dear van Compagnie Barbarie, The great downhill journey of little Tommy van Collage Producties […]