VVV Nederland en het landelijk netwerk van Uitburo’s bundelen hun krachten, zo hebben de beide organisaties op 13 augustus bekendgemaakt. Door de strategische samenwerking ontstaat er één eenvoudige toegang tot het complete en meest betrouwbare aanbod aan vrijetijdsactiviteiten, inclusief culturele agenda-informatie en uitgaanstips.

Vanaf 1 augustus zijn de belangrijkste zaken van het Uitburo zoals de website overgedragen aan VVV Nederland. Ook het Amsterdams Uitburo maakt deel uit van deze bundeling, zo maakte Jacques van Veen, interim-directeur van het Amsterdams Uitburo, bekend tijdens de openingsbijeenkomst van de Amsterdamse Uitmarkt.  De VVV neemt ook de organisatie van de Uitmarkten over.

‘Deze bundeling van krachten en expertise is daarom een heel logische,’ aldus VVV Nederland directeur Kees van Wijk. ‘We streven naar een optimale synergie in activiteiten waardoor beide merken versterkt worden en we op deze wijze de vrijetijdsconsument nog beter kunnen bedienen met een breed en gevarieerd aanbod.’

De overname heeft geen consequenties voor het merk Uitburo. De naam blijft gewoon bestaan, net als uitburo.nl.