Een collectief van culturele Brabantse festivals, VisitBrabant en de provincie Noord-Brabant bundelen de krachten in een gezamenlijke communicatiecampagne rondom het culturele festivalaanbod in de provincie. Geert Overdam, directeur van Theaterfestival Boulevard en vertegenwoordiger van de deelnemende festivals, en Bart de Boer, interim directeur van VisitBrabant, lanceerden dit initiatief op 17 augustus tijdens Theaterfestival Boulevard in Den Bosch. 

Met de campagne hopen de initiatiefnemers meer toeristen naar Noord-Brabant te trekken voor een een- of meerdaags bezoek aan de culturele festivals. Tot en met de zomer van augustus 2015 promoot Brabant Festivals Fabriek Magnifique, Theaterfestival Boulevard, Internationaal Vocalisten Concours, Incubate, Circo Circolo, November Music, Glow, DOCfeed, Festival Cement, STRP Biënnale, Gipsy Festival en Mundial. Mogelijk sluiten nog meer Brabantse festivals zich hierbij aan.

De collectieve profilering is een eerste stap naar een structurele promotionele samenwerking tussen festivals en de partners binnen het programma Vrijetijdseconomie van de provincie Noord-Brabant. Momenteel richt de campagne zich alleen op Nederland, maar uitbreiding naar Vlaanderen en Duitsland behoort tot de toekomstplannen. Zie www.brabantfestivals.nl voor meer informatie over de campagne.

Ook werden op 17 augustus op Boulevard de Fontys Entreeprijzen uitgereikt. Hiermee bekroont het festival jaarlijks de beste afstudeervoorstellingen van Fontys Hogeschool voor de Kunsten. De prijs voor uitvoerende kunstenaars ging naar Nienke Lohuis voor Ik ben een andere jij en de prijs voor kunstvakdocenten naar Jorg van den Kieboom voor Kees was hier. Beiden winnen een werkbudget van vijfenzeventighonderd euro en artistieke en productionele begeleiding om een voorstelling te maken voor Theaterfestival Boulevard 2015.

Foto Geert Overdam tijdens de lancering op 17 augustus: Karin Jonkers