Alle reacties

  • Avatar

    Van C Jansen op Kramer vs. Kramer

    Hallo productie team van Kramer en Kramer Rick Engelkes en Pia Douwes..
    Wij zijn hier in Dronten naar u toneel avond geweest, waar wij zo naar uit keken.. en het ons die avond zeer tegen gevallen is.. in de grote zaal van de theater Meerpaal in Dronten gebruikten jullie geen microfoons met geluid installatie.. wij hebben er bijna niks van de avond voorstelling mee gekregen.. van een avondje gezellig uitgaan met zo’n drieen waar het eigenlijk om ging.
    is het voor ons allen teleurstellend geweest..
    wij hopen van u een reactie terug te krijgen..
    Vriendelijke groeten Freerk Ria en Corry

  • Avatar

    Van Els op Vlieguur

    Kan ik de liedjes ergens downloaden of is er een plaat? Ik was erg onder de indruk…

  • Avatar

    Van Tom op De eerste – Klootviool

    Volgens mij heeft de recensent gewoon met de verkeerde bril naar dit programma gekeken. Hoe kun je een moppenvoorstelling nou een mindere recensie geven omdat er, verrassing, vrijwel alleen moppen in zitten?

  • Avatar

    Van serin utlu op BOG

    Ik wilde even laten weten dat Mies niet de buurvrouw van Lisa haar ouders was maar de buurvrouw van de ouders van Benjamin.

  • Avatar

    Van Geert Overdam op Europa geeft 69 miljoen aan cultuur

    N.a.v. jullie berichtgeving over het europese subsidie voor de Operadagen Rotterdam. Ik denk dat het de subsidie aan Het Toneelhuis betreft voor een coproductie met genoemde partners rondom een nieuwe voorstelling van FC Bergman.

  • Avatar

    Van Dwars op Ellen Walraven nieuwe directeur R'damse schouwburg

    Fijn dat zo’n ongelooflijk bekwaam en (met name) intelligent persoon wordt gevraagd voor een dergelijke functie! En dat in deze tijden van culturele armoede. Hulde!

  • De recensent

    Van De recensent op Non Stop New York

    dank. dat is een klein fors missertje

  • Avatar

    Van Tom op Gelukszoekers

    Klinkt meer als twee dan drie sterren.

  • Avatar

    Van Sijtze op Ellen Walraven nieuwe directeur R'damse schouwburg

    Jan Zoet wordt directeur van de Theaterschool, waar de Amsterdamse Toneelschool (tegenwoordig ATKA) een onderdeel van is.

  • Avatar

    Van John doe op Plaza Futura stopt reguliere theaterprogrammering

    Erg jammer, onnodig ook. Waarom geen nieuw type theater/filmhuis bouwen bij Strijp en Plaza lekker laten bestaan. Alles is al aanwezig, nieuwe inrichting/bestemming kost alleen maar extra geld. Bovendien ligt het ver van elkaar dus er is genoeg ruimte voor 2 van dit soort theaters/filmhuizen/ontmoetingsplekken in Eindhoven. Daarnaast is Plaza Futura voor de omgeving, de wijk(en) eromheen, en daarmee de mensen, mega waardevol. Er is geen vervanging in de buurt voor hetgeen Plaza Futura nu voor de buurt betekent. Ik hoop dat er snel een oplossing/plan komt.

  • Avatar

    Van julia henneman op Schrik! (4+)

    Gefeliciteerd!!!!! Ik kom gauw kijken en… genieten. Goede reis! Julia H.

  • Ruud buurman

    Van Ruud buurman op Delirium II

    Ik geef het toe, het is een gave

  • Avatar

    Van Tom op Delirium II

    De recensent gaat in elk geval netjes met zijn lezers om. :-)

  • De recensent

    Van De recensent op Delirium II

    Jezus…, het is wel erg versimpeld daarboven he? Maar als jij het bevooroordeeld vindt dat iemand zowel naar Wertheim als naar Guzman met fijne verwachtingen de zaal instapt en dat bij de een vooraf wel tweette en bij de ander niet, dan mag je je helemaal uitleven in je gelijk.

  • Avatar

    Van Tom op Delirium II

    Soms moet je twee recensies van dezelfde persoon lezen voordat je reageren gaat omdat je dingen niet ten onrechte wil zeggen, maar twee keer met een vooroordeel de zaal in en een bevooroordeelde recensie vraagt om reactie.

    Daarbij is het grappig dat je het niet ontkent.

  • Avatar

    Van jeroen kuster op KNAW wil Kunstraad terug

    heel goed plan

  • De recensent

    Van De recensent op Delirium II

    Grappig dat je toen niet reageerde dat ik met een vooroordeel de zaal binnenstapte. Kennelijk was de recensie toen naar je zin.

  • Avatar

    Van Inge van Opbergen op Rebelse vrouwen

    Tja, de onwerkelijke link van de West Afrikaanse hoofdpersoon met voorouders uit het Caribisch gebied, is er wat mij betreft een van dichterlijke vrijheid in dienst van het verhaal.

    Het niet expliciet rauwe en de esthetiek in spel, choreografie, muziek, zang en decor maken pijn en schande juist toegankelijker/indringender in mijn ogen. Nu kan ieder deze op zijn eigen tempo binnenlaten en verder visualiseren. Want waar anders wordt compassie geboren dan in de eigen ziel en ervaring. Via iets dat, hoe gering ook, verwant is en geboetseerd wordt naar het model van dat andere.

    De slavernijgeschiedenis van onze voormalige koloniën is mij als witte Nederlander door jaren vrijwilligerswerk voor het NiNsee niet onbekend. Ben benieuwd hoe mensen ‘zonder voorkennis’ zullen reageren op dit stuk. Is het dan te zacht, te weinig expliciet?

    Wat mij betreft worden alle Middelbare Scholen uit Zuidoost genood voor een paar extra voorstellingen in de zomer. De kennis en het besef van de slavernij is nog steeds onvoldoende bij jongeren, ook bij hen die tot slaaf gemaakten als voorouders hebben. Door ‘Rebelse vrouwen’ kan het bewustzijn van wat (groepen) mensen elkaar ook in het heden aan doen, gevoed worden.

    Joodse psychotherapeuten wenden hun, via de (nazaten van) holocaustslachtoffers verkregen, expertise inmiddels aan voor slachtoffers vanuit recente oorlogsgebieden. Noblesse oblige, dus wat mij betreft is het engagement van mensen uit Surinaamse en Antilliaanse kring met de hedendaagse vormen van slavernij alleen maar te prijzen!

  • Avatar

    Van Tom op Delirium II

    Grappig, want bij Micha Wertheim tweette je dat je al met voorpret/zin in de zaal zat, en die kreeg vijf sterren.

  • Ruud buurman

    Van Ruud buurman op Delirium II

    Doen. Dat dan weer wel