Alle reacties

  • Avatar

    Van Siska op Het lijden van de jonge Werther

    Nog 2 keer te zien in Bellevue, gaat dat zien! En hopelijk een reprise volgend seizoen. Deze voorstelling verdient meer speeldagen. Victor IJdens was voor mij een ontdekking. Wat een talent heeft die jongen. Jonge man. Jonge Werther.

  • Avatar

    Van Fons Dejong op Kindertotenlieder Appearance

    Bouches-du-Rhône = Monding van de Rhône. In de Middellandse zee, die ligt jammer genoeg niet bij Parijs…

  • Avatar

    Van Ruben Theunissen op Kindertotenlieder Appearance

    Kleine correctie, het koor is geen beroemd Parijs kinderkoor. Een bevlogen dirigent uit Marseille heeft met kinderen van diverse achtergronden uit le Cartier Nord (een extreme vogelaarwijk in Marseille) een koor van hoog niveau opgericht.

  • Marijn Lems

    Van Marijn Lems op The intelligent homosexual's guide to capitalism and socialism with a key to the scriptures or iHo

    Dammit, zo slordig! Bedankt voor de opmerkzaamheid Katja.

  • Joke Beeckmans
  • Avatar

    Van Katja op The intelligent homosexual's guide to capitalism and socialism with a key to the scriptures or iHo

    De zus van Gus, gespeeld door Jacqueline Blom, heet in het stuk Clio. Sooze is de schoondochter van Gus.

  • Avatar

    Van Susanne op Geen paniek!

    Als je in de pauze weg gaat mag je geen beoordeling achterlaten.
    Hilarisch. In de pauze zuchtte ik dat het me eigenlijk wel tegenviel, werd dus mooi voor de gek gehouden, fantastisch die kijk achter de schermen en huilen van het lachen bij het derde deel. Echt fantastisch.

  • Joke Beeckmans

    Van Joke Beeckmans op Julie Van den Berghe weg bij het Noord Nederlands Toneel

    Beste Piet, dank voor je opmerking. Slordig van ons. We hebben het inmiddels aangepast.

  • Avatar

    Van Piet van Kampen RiRo op Julie Van den Berghe weg bij het Noord Nederlands Toneel

    Je zult Julie vergeefs zoeken bij de B in je kaartenbak. Ze noemt Julie Van den Berghe, niet Julie van den Berghe.

  • Avatar

    Van Nicola op Een Safari-reportage: De Omarming (1)

    Toch verkopen tranentrekkers zich het allerbeste! In een oude Flow las ik over Adelheid. Haar jeugd was al een tranentrekkerverhaal, dus waarom ben ik verbaasd dat ik halverwege de 45 minuten van een gemiste uitzending afhaak? Teleurstellend, maar ja, de mens in het algemeen houdt er nu eenmaal van. Kijk maar hoe langzaam alle bestuurders gaan rijden als er ergens een autowrak langs de kant van de weg ligt. Aaah, wat fijn dat wij daar niet in zitten! Het probleem met dit soort programma’s is echter wel dat je meer aantrekt van datgene waarop je focust (“What you focus on, you get more of.”). Meer ‘snot en trane,’ zoals de Zuid-Afrikaners zeggen. Too bad. It forms the State of the (homo sapiens) World.

  • Avatar

    Van Alice Gaal op Julie Van den Berghe weg bij het Noord Nederlands Toneel

    Wat jammer voor de reputatie van het NNT!
    Het stilzwijgen zegt alles natuurlijk! Het ga jullie goed Weizmann en Van der Hoek.
    Het boemerang effekt zal niet op zich laten wachten!

  • Avatar

    Van J op Operatie IJssellinie

    Een te matte recensie van een juist zeer intense, boeiende en unieke voorstelling. Anders dan de recensent meent, voelt men vanuit de voertuigen wel degelijk een schuldgevoel wanneer de ‘spelers’ voorbij worden gereden. Dat bleek wel uit de reacties van het publiek in de bus, toen kinderen en zelfs de vrouw van de burgemeester werden gepasseerd. Het is knap gevonden en zeer verrassend dat het publiek eerst in een kleine scene op tafel van de burgemeester de autobussen voorbij ziet komen, om daarna die scene tot een maximum uit te vergroten waarin het publiek zélf plaats moet nemen in de bussen. Dat daar geen paniek ontstond, is geen gemiste kans van de toneelgroep, maar juist een perfect georganiseerde levensechte evacuatie. Van gezellig uitzwaaien was geen sprake, daarmee laat de recensent zich onnodig kleinerend uit.
    De recensent gaat verder voorbij aan het prachtig uitgelichte hoofddecor; niet alleen de slotscene was prachtig uitgelicht. Om nog maar te zwijgen van de mystieke sfeer die er hing toen het publiek na aankomst van de bussen richting IJssel liep. Hoogtepunt was inderdaad de scene waarin als een soort droom c.q. nachtmerrie de bevolking in beweging kwam.
    Een geweldige voorstelling die een veel groter publiek (en meer recensie-sterren) verdiend, dan het nu heeft gehad.

  • Avatar

    Van Saskia de Ruiter op Extreem gelijk

    De vooroordelen dreunen zeker na en zijn dan ook het onderwerp van gesprek in onze educatielessen. Na de voorstelling bezoeken we alle scholen die de voorstelling gezien hebben. Samen met de jongeren praten we over de (h)erkenning van de vooroordelen en verkennen we samen hoe een gesprek over waarden wél gevoerd kan worden.
    Saskia – Studio 52nd

  • Avatar

    Van Hans Timmermans op Tanzen auf dem Malerwanderweg

    Een pittige recensie die voorbij gaat aan het première-effect: een montagevoorstelling heeft vaak tijd = voorstellingen nodig om een eenheid te worden. Ik heb prachtige dingen gezien en gehoord en inderdaad wat weinig samenhang. Doms kennende zal dat na een aantal uitvoeringen anders zijn, monumentaal, zoals het meeste van zijn werk.

  • Avatar

    Van Hennie op Patrias

    Ik vond de voorstelling prachtig. Het heeft me diep geroerd.

  • Avatar

    Van De winter op Vamos!

    Deze z.g deskundigen oordelen over de musical of ze er verstand van hebben ! Belangrijk is hoe komt de musical over bij het publiek
    In de zaal. Ik heb 3 voorstellingen gezien en ervaren hoe het publiek
    Reageert op deze leuke musical. De mensen gaan zeer voldaan naar
    huis! Cast ga zo door en trek je niets aan van de z.g deskundigen!
    Toi toi……

  • Avatar

    Van Judy Lijdsman op Producenten moeten volledige kaartprijs communiceren

    Een goede zet van de VVTP.
    Nu de theaters (De Podia) nog. Ik bestelde gisteren kaartjes via de website van Carré en werd in het betalingsproces verrast met €1,50 restauratietoeslag -per kaartje- en vervolgens nog €4,50 boekingskosten.
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee aan welke restauratie ik dan precies bijdraag en was in de veronderstelling dat ik in dit geval zelf de boeking deed door de kaartjes (e-tickets) online te bestellen en direct te betalen. Ik begrijp natuurlijk dat een theater runnen geld kost. Maar het zou wat mij betreft helderder zijn als alle extra kosten direct worden opgenomen in de prijs van het kaartje.
    Zoiets geldt toch ook al voor vliegtickets?

  • Avatar

    Van Erik Moens op Vamos!

    Wauw, dan heeft u toch een heel ander stuk gezien dan ik. Ja er waren cliches en ja het verhaal is voorspelbaar. Maar daar zit ook de kracht (zowel van Ik Vertrek als dus vanzelfsprekend ook van dit stuk). Ik vond het namelijk echt bijzonder grappig! En de zaal met mij want er werd aan 1 stuk door flink gelachen. Dit is een avond heel fijn vermaak en feel-good. De voorstelling heeft ook niet de pretentie intellectueel, diepgaand of vernieuwend te zijn, wel om te vermaken (het stuk is echt grappig), herkenbaarheid te bieden (iedere vrouw herkent zich in 1 van de dames) en de liedjes zijn heerlijk (ik krijg ze niet meer uit m’n hoofd). Ik ga in ieder geval zeker nog een keer kijken…!

  • Avatar

    Van Nelleke ham op Vamos!

    U bent vast in een negatieve toestand naar het theater gemarcheerd .
    Heb zelf de voorstelling bijgewoond en een fantastische avond gehad.
    Leuke liedjes, leuke dansen, goed gespeeld en ja ook veel gelachen.
    En dat is fijn in een tijd waarin je de televisie nauwelijks durft aan te zetten.
    Bij de voorstelling die ik zag kwamen de vier hoofdrolspelers heel goed tot hun recht.
    Ik zou zeggen zelf gaan kijken en beoordelen.

  • Avatar

    Van Arian kuijer op Sleutelmoment

    Ik ga hier donderdag heen, ik ben facking pumped ouwe