Wat een vreselijke voorstelling. Slechte dialogen, slecht spel, flauw en respectloos naar het publiek. Alsof we een stel kleuters zijn. De vormgeding aardig bedacht, maar kon de voorstelling niet redden.
Heel slecht. Dat zoiets bestaat. Gevloek en gescheld om niets. Geen verhaal, geen inhoud. Iedereen denkt: ‘wat doe ik hier.’ Snap niet dat gevestigde namen hieraan gelinkt willen zijn.
In geval je dit nog niet wist: het verhaal speelt zich af in de jaren vijftig van de vorige eeuw. De vliegtuigen waren van britse en australische jongensscholen die crashten op het eiland. Er waren alleen jongens aan boord. Natuurlijk delen ze mensen in in hokjes: het zijn getraumatiseerde tienerjongens! Ik heb meegespeeld als de jongste van Ralphs volgers en vond dat mevrouw Fischer het geweldig heeft gedaan. De acteurs waren zowel op het podium als backstage een ware familie.
Was een indringende voorstelling die veel oproept bij mensen. Ook de kinderen die meespelen zijn zeer gemotiveerd. Van religieuze tocht tot de ontberingen van de vluchtelingentocht komt aan de orde en is ook een “kruistocht” Goed gespeeld en mooie voorstelling.
er zitten veel originele en mooie elementen in de voorstelling, er wordt mooi gezongen, de pop beweegt mooi, bijzondere instrumenten, maar het lijken toch losse stukjes waardoor ik een spanningsboog miste in het theater en in de muziek. Maar een schitterend slot.
Bij Sjaak Bral kan volgens u de sju eraf zijn, maar dat is nog altijd beter dan het schrijven van een ellenlange recensie waarin u de voorstelling al uit de doeken doet. Leuk voor mensen die een kaartje hebben gekocht. Verder voorspelt u de val van een enkele politica in uw recensie, en mag de tribune van het theater op het vreugdevuur. Ik wist niet dat dergelijk geschrijf ook onder de taak van de recensent valt. En dan: Als Bral thans een mild briesje is, dan is dat in deze tijd vol geschreeuw ( zie uw eigen recensie ) PRECIES datgene wat Nederland nodig heeft.
Het blijft een grappig en vooral interessant fenomeen.! Hoe onze uiterst succesvolle dansproducties zoals o.a. Pearl, TING!, Pablo en nu wederom Scala door de danspers worden beoordeeld en van sterren voorzien:-)
Als je houd van zeer voor de hand liggende flauwe grappen dan is het wat. Als je houd vam humor dan moet je niet gaan.. ik was verbaasd dat er mensen lachte..
Ik vind veel leuk maar dit was zonde van mijn avond – gelukkig was er pauze dus kon ik naar huis. Mijn vrouw vond het ook niks.
Het zijn wel aardige grapjes die Sjaak ten berde brengt, maar de sju is er toch wat af. Sommige oneliners zijn zelfs rechtstreeks van wijlen Fons Jansen geadopteerd. En dat vrouwen de macht overnemen gedeelte ontbeert originaliteit. Dat onzinnige onderwerp is al te vaak behandeld in cabaretshows. Vrouwen hebben inderdaad geen mannen meer nodig voor de voortplanting, maar met welk doel zou de mens zich uberhaupt nog voortplanten? Robots doen immers alles beter. Jammer dat hij niet op dat thema heeft voortgeborduurd. Boven deze recensie had beter als kop kunnen staan: Storm Sjaak Bral is veranderd in een zwak, mild briesje.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Netty op Superleuk, maar voortaan zonder mij
Van Johan op Vastgoed B.V.
Van Max op Vastgoed B.V.
Van wijlage johan op Becoming
Van Michiel Korte op Lord of the Flies
Van Doesjkja Hekkert-Sie op In de schaduw van Toon Hermans
Van Thil Hoolt-Kruze op Kruistocht
Van Wim heusinkveld op Comeback (8+)
Van Job op Vastgoed B.V.
Van Tom op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Jeroen op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Maud Bredius op Scala
Van Jeroen op Iemand anders
Van Gartie op Iemand anders
Van han driessen op Dido Dido
Van Arie Vuyk op Vaarwel 2017
Van Ed Wubbe op Scala
Van Helene op Held
Van Jeroen op The Play That Goes Wrong
Van Jaap Pleij op Vaarwel 2017