Was een indringende voorstelling die veel oproept bij mensen. Ook de kinderen die meespelen zijn zeer gemotiveerd. Van religieuze tocht tot de ontberingen van de vluchtelingentocht komt aan de orde en is ook een “kruistocht” Goed gespeeld en mooie voorstelling.
er zitten veel originele en mooie elementen in de voorstelling, er wordt mooi gezongen, de pop beweegt mooi, bijzondere instrumenten, maar het lijken toch losse stukjes waardoor ik een spanningsboog miste in het theater en in de muziek. Maar een schitterend slot.
Bij Sjaak Bral kan volgens u de sju eraf zijn, maar dat is nog altijd beter dan het schrijven van een ellenlange recensie waarin u de voorstelling al uit de doeken doet. Leuk voor mensen die een kaartje hebben gekocht. Verder voorspelt u de val van een enkele politica in uw recensie, en mag de tribune van het theater op het vreugdevuur. Ik wist niet dat dergelijk geschrijf ook onder de taak van de recensent valt. En dan: Als Bral thans een mild briesje is, dan is dat in deze tijd vol geschreeuw ( zie uw eigen recensie ) PRECIES datgene wat Nederland nodig heeft.
Het blijft een grappig en vooral interessant fenomeen.! Hoe onze uiterst succesvolle dansproducties zoals o.a. Pearl, TING!, Pablo en nu wederom Scala door de danspers worden beoordeeld en van sterren voorzien:-)
Als je houd van zeer voor de hand liggende flauwe grappen dan is het wat. Als je houd vam humor dan moet je niet gaan.. ik was verbaasd dat er mensen lachte..
Ik vind veel leuk maar dit was zonde van mijn avond – gelukkig was er pauze dus kon ik naar huis. Mijn vrouw vond het ook niks.
Het zijn wel aardige grapjes die Sjaak ten berde brengt, maar de sju is er toch wat af. Sommige oneliners zijn zelfs rechtstreeks van wijlen Fons Jansen geadopteerd. En dat vrouwen de macht overnemen gedeelte ontbeert originaliteit. Dat onzinnige onderwerp is al te vaak behandeld in cabaretshows. Vrouwen hebben inderdaad geen mannen meer nodig voor de voortplanting, maar met welk doel zou de mens zich uberhaupt nog voortplanten? Robots doen immers alles beter. Jammer dat hij niet op dat thema heeft voortgeborduurd. Boven deze recensie had beter als kop kunnen staan: Storm Sjaak Bral is veranderd in een zwak, mild briesje.
niet alleen wij (4 pers.), maar heel duidelijk de hele zaal hebben op 6 december volop genoten van de prachtige uitvoering van La Bohème. Dat de zaal het totaal oneens was met de zuinige recensie van De Volkskrant, maar vooral met de zure mening van de recensent van De Telegraaf (onmiddellijk ontslaan die man), werd al duidelijk met het enorme applaus met veel bravo roepen voor de pauze, maar helemaal met het slotapplaus. Prachtig ook de bezielende directie van de dirigent en het mooie zingen van de koren. Na de prachtige emotionele opbouw, rolden in de 4e akte de tranen over onze wangen.
Beste Dick van Teylingen, ten tijde van King Arthur, toen William & Mary (onze Stadhouder Willem III en zijn Engelse vrouw) de troon deelden, werd vroeg-modern Engels gesproken, dat zoals al gezegd veel meer op het huidinge Amerikaans van de Oostkust lijkt dan op het huidige Englse Engels. Dat komt omdat kolonieën geneigd zijn de uitspraak van de begintijd (hier de 17e eeuw) te bewaren. Zo lijkt het Frans in Quebec ook veel meer op dat uit diezelfde periode dan op het huidige Frans. U hebt volkomen gelijk dat in een voorstelling gekozen moet worden voor één uitspraak en dat is ook aangeleerd. Helaas was de taalcoach de laatste weken verhinderd en daardoor heeft blijkbaar alleen Wendy de juiste uitspraak onthouden. Wat betreft de verstaanbaarheid, “Amerikaanse” uitspraak is bij zang altijd beter verstaanbaar omdat o. a. de eind R wordt uitgesproken in plaats van te worden ingeslikt, hetgeen tot een onbestemd geluid leidt.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Doesjkja Hekkert-Sie op In de schaduw van Toon Hermans
Van Thil Hoolt-Kruze op Kruistocht
Van Wim heusinkveld op Comeback (8+)
Van Job op Vastgoed B.V.
Van Tom op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Jeroen op Jubileumvoorstelling Luxor 100 jaar
Van Maud Bredius op Scala
Van Jeroen op Iemand anders
Van Gartie op Iemand anders
Van han driessen op Dido Dido
Van Arie Vuyk op Vaarwel 2017
Van Ed Wubbe op Scala
Van Helene op Held
Van Jeroen op The Play That Goes Wrong
Van Jaap Pleij op Vaarwel 2017
Van Jeroen op Raaklijn
Van kalijn op Raaklijn
Van kalijn op Raaklijn
Van Wim Nelis op La bohème
Van Juul Muller op King Arthur