Alle reacties

  • Avatar

    Van dat kind van GRC op Pig Headed

    deze jongeren zaten daar als opdracht van hun school, ze hadden geen keuze.

  • Avatar

    Van Adri op Om alles

    In januari mag ik naar zijn show in Theater aan de Schie. Vanaf show 1 alles gezien, en hem zien groeien tot een subliem niveau. Daarnaast een warme zangstem. Mag zich wat mij betreft in de top scharen van de huidige cabaretiers.

  • Avatar

    Van Jeroen op 'Cabaretvrouwen hebben zich al lang bewezen'

    Compleet mee eens. Dit soort artikelen laten het juist lijken alsof er nog verschil is.

  • Avatar

    Van Dick van Teylingen op King Arthur

    Beste Wendy, dank voor de reactie en nog hartelijker bedankt voor jouw rol in King Arthur. Kies je in een productie voor the queen’s English (Elizabeth II dan) of voor die van the king van toen? Kan allebei, maar ik zou zeggen: neem de taal die het beste begrepen wordt (de verstaanbaarheid was prima, dat mag ook nog gezegd) en doe in ieder geval allemaal hetzelfde.

  • Avatar

    Van Joop Heerema op The Chet Baker Room

    Vast de eerste keer dat “My Funny Valentine” beschreven is als “kabbelende ballad”…

  • Avatar

    Van Iris op The Chet Baker Room

    Hier is een betere recensie: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/03/trompettist-tussen-engel-en-junk-a1583493

  • Avatar

    Van Wendy Roobol op King Arthur

    Dick van Teylingen, dank voor de complimenten over de uitspaak Amerikaans Engels. De jarenlange taalcoaching van Juul Muller (specialiste in 17e-eeuws engels muziektheater en de uitspraak van het 17e- eeuws engels) voor de Purcell producties van BarokOpera Amsterdam hebben hun vruchten afgeworpen. Het engels uit de tijd van Purcell lijkt inderdaad veel meer op het Amerikaans dan het Engels van nu.

  • Avatar

    Van Hans Veboom op The Chet Baker Room

    Tja, als je niet goed oplet, snap je een voorstelling ook niet..

  • Avatar

    Van Rita Teeboo op Om alles

    Gistermiddag geweest veel gelachen net zoals Paul de Leeuw en Jenny Aryan, die in de rij voor ons zaten. Ook genoten van de 2 liedjes. Hij heeft een prachtige stem. Zijn vorige programma ook gezien en wij vonden het prachtig.

  • Avatar

    Van Mieke Koenen op Biografie Jeroen Willems op komst

    Hoi Jan,
    O wat fijn om te lezen: veel dank voor je reactie, Jan! Zeker weet ik nog wie je bent.
    Ik wil heel graag je herinneringen aan Jeroen horen. Hoe kan ik je bereiken?
    Wil je mij je telefoonnummer mailen op:
    m.h.koenen@vu.nl
    Dan neem ik snel contact met je op!
    Hartelijke groeten, Mieke

  • Avatar

    Van Conny Katuin-Verdoes op Om alles

    De recensie koopt helemaal. Een geweldige show. Komt soms hard uit de hoek ( echt Rotrerssams ) maar de manier waarop hij het verpakt is het verzachtend en realistisch. Hij verveelt geen moment en de tijd vloog om.
    PS Jenny Arwwan was er echt

  • Avatar

    Van Basia Jaworski op La bohème

    Het is een heel erg mooie productie met een weergaloos spelende Residentieorkest (wat een dirigent die Andrea Battistoni!) en zeer goede solisten.

    Zowat perfecte La Bohème uit Amsterdam

  • Avatar

    Van Pauli op Carré 2017

    Precies weergegeven zo was het ook in werkelijkheid 2/12/2017.
    Maar respect voor de kunstenaar om zo eenzaal vol te krijgen!
    Voor ons was het jeugd sentiment.. en misschien de laatste keer dat
    we dit life konden meemaken. Je vergeeft de commercie de drang om
    geld te verdienen

  • Avatar

    Van John op Om alles

    De voorstelling was inderdaad weer fantastisch. Ik verheug me alweer op de volgende. Ennuh.. de show met alleen maar liedjes vond ik ook gigantisch. Daarmee laat hij zijn veelzijdigheid zien.

  • Avatar

    Van Ted Keijser op Sint Nicolaas (hij komt, hij komt)

    Dat klinkt goed, heel goed. Jammer dat Brouwershaven een eind uit de buurt ligt. In Amsterdam is ook een Sint Nicolaaskerk. Volgend jaar misschien….

  • Avatar

    Van Hans de Clercq op Dido Dido

    Ik citeer bovenstaand stuk: “Uit het publiek komen stemmen van een koor dat zingt: ‘Keep here your watch, and never part.’ Dat is het slotkoor van de opera en het wordt hier een duet tussen de zangers en zaal, heel erg mooi.”

    Oh ja? Welnu, niets van dat alles gisterenavond in Drachten. Een schitterend slot, zeker, die lijn van zes zangers/acteurs pal vóór het publiek en dat verwoestend mooie ‘with drooping wings’, maar geen ‘stemmen uit het publiek’, geen ‘verstopt koor’, geen ‘hulp uit onverwachte hoek’ zoals diverse media schreven.

    Er zal een reden zijn dat dit tijdens de voorstelling in Drachten werd weggelaten, maar hierdoor heb ik toch het gevoel een beetje tekort gedaan te zijn. Voel me zelfs een beetje bekocht. En dat is jammer.

  • Avatar

    Van Jeroen op Om alles

    Heh?

    Eric van Sauers, 2 sterren:
    Een bekende opvatting over cabaret is dat het niet louter vermakelijk mag zijn. De cabaretier moet zijn of haar publiek ook kwaad durven maken of wakker willen schudden. Het maken van grappen is binnen die opvatting eerder een middel dan een doel en juist hierin onderscheidt de cabaretier zich van de entertainer. Beoordeeld naar deze maatstaf biedt De lief en leed tour van Eric van Sauers meer entertainment dan cabaret.

    Richard Groenendijk, 4 sterren:
    Hier toont zich Groenendijks engagement, dat, in vergelijking met sommige van zijn immer weifelende collega’s, verfrissend eenduidig is….. Maar ook dit soort zwakheden vergeef je Groenendijk. Om zijn authenticiteit, om zijn scherpte en zijn vakmanschap, eigenlijk gewoon om alles.

    Snap geen sikkepit meer van de cabaretrecensies hier.

  • Avatar

    Van Jennifer op Gaan we katten?

    DANK, ik wil er heen!

  • Avatar

    Van Wim op Vastgoed B.V.

    Het meest slechte stuk wat ooit in een theater neergezet is. Nietszeggend, niets wat ook maar enigzins pakkend is. Een aaneenschakeling van scheldwoorden en ondanks de bekende namen slecht geacteerd. Zonde van de anderhalf uur dat je gedwongen moet bljven zitten.

  • Avatar

    Van A. scholtus op Vamos!

    Gisteren zijn mijn vriendin en ik in Doetinchem naar de musical Vamos geweest.
    Helaas zijn wij in de pauze teleurgesteld naar huis gegaan. De misical kwam ons zeer amateuristisch en oppervlakkig over. Slechte decors, slecht te verstaan, geen diepgang en geen pakkend verhaal. Erg flauw en slecht geacteerd.
    Ik ben het helemaal met de vorige schrijfster eens dat het lijkt op een basisschoolmusical van groep acht lijkt, maar wellicht is dat vaak nog leuker. Zonde van onze tijd en zonde van het geld