In januari mag ik naar zijn show in Theater aan de Schie. Vanaf show 1 alles gezien, en hem zien groeien tot een subliem niveau. Daarnaast een warme zangstem. Mag zich wat mij betreft in de top scharen van de huidige cabaretiers.
Beste Wendy, dank voor de reactie en nog hartelijker bedankt voor jouw rol in King Arthur. Kies je in een productie voor the queen’s English (Elizabeth II dan) of voor die van the king van toen? Kan allebei, maar ik zou zeggen: neem de taal die het beste begrepen wordt (de verstaanbaarheid was prima, dat mag ook nog gezegd) en doe in ieder geval allemaal hetzelfde.
Dick van Teylingen, dank voor de complimenten over de uitspaak Amerikaans Engels. De jarenlange taalcoaching van Juul Muller (specialiste in 17e-eeuws engels muziektheater en de uitspraak van het 17e- eeuws engels) voor de Purcell producties van BarokOpera Amsterdam hebben hun vruchten afgeworpen. Het engels uit de tijd van Purcell lijkt inderdaad veel meer op het Amerikaans dan het Engels van nu.
Gistermiddag geweest veel gelachen net zoals Paul de Leeuw en Jenny Aryan, die in de rij voor ons zaten. Ook genoten van de 2 liedjes. Hij heeft een prachtige stem. Zijn vorige programma ook gezien en wij vonden het prachtig.
Hoi Jan, O wat fijn om te lezen: veel dank voor je reactie, Jan! Zeker weet ik nog wie je bent. Ik wil heel graag je herinneringen aan Jeroen horen. Hoe kan ik je bereiken? Wil je mij je telefoonnummer mailen op: m.h.koenen@vu.nl Dan neem ik snel contact met je op! Hartelijke groeten, Mieke
De recensie koopt helemaal. Een geweldige show. Komt soms hard uit de hoek ( echt Rotrerssams ) maar de manier waarop hij het verpakt is het verzachtend en realistisch. Hij verveelt geen moment en de tijd vloog om. PS Jenny Arwwan was er echt
Precies weergegeven zo was het ook in werkelijkheid 2/12/2017. Maar respect voor de kunstenaar om zo eenzaal vol te krijgen! Voor ons was het jeugd sentiment.. en misschien de laatste keer dat we dit life konden meemaken. Je vergeeft de commercie de drang om geld te verdienen
De voorstelling was inderdaad weer fantastisch. Ik verheug me alweer op de volgende. Ennuh.. de show met alleen maar liedjes vond ik ook gigantisch. Daarmee laat hij zijn veelzijdigheid zien.
Ik citeer bovenstaand stuk: “Uit het publiek komen stemmen van een koor dat zingt: ‘Keep here your watch, and never part.’ Dat is het slotkoor van de opera en het wordt hier een duet tussen de zangers en zaal, heel erg mooi.”
Oh ja? Welnu, niets van dat alles gisterenavond in Drachten. Een schitterend slot, zeker, die lijn van zes zangers/acteurs pal vóór het publiek en dat verwoestend mooie ‘with drooping wings’, maar geen ‘stemmen uit het publiek’, geen ‘verstopt koor’, geen ‘hulp uit onverwachte hoek’ zoals diverse media schreven.
Er zal een reden zijn dat dit tijdens de voorstelling in Drachten werd weggelaten, maar hierdoor heb ik toch het gevoel een beetje tekort gedaan te zijn. Voel me zelfs een beetje bekocht. En dat is jammer.
Eric van Sauers, 2 sterren: Een bekende opvatting over cabaret is dat het niet louter vermakelijk mag zijn. De cabaretier moet zijn of haar publiek ook kwaad durven maken of wakker willen schudden. Het maken van grappen is binnen die opvatting eerder een middel dan een doel en juist hierin onderscheidt de cabaretier zich van de entertainer. Beoordeeld naar deze maatstaf biedt De lief en leed tour van Eric van Sauers meer entertainment dan cabaret.
Richard Groenendijk, 4 sterren: Hier toont zich Groenendijks engagement, dat, in vergelijking met sommige van zijn immer weifelende collega’s, verfrissend eenduidig is….. Maar ook dit soort zwakheden vergeef je Groenendijk. Om zijn authenticiteit, om zijn scherpte en zijn vakmanschap, eigenlijk gewoon om alles.
Snap geen sikkepit meer van de cabaretrecensies hier.
Het meest slechte stuk wat ooit in een theater neergezet is. Nietszeggend, niets wat ook maar enigzins pakkend is. Een aaneenschakeling van scheldwoorden en ondanks de bekende namen slecht geacteerd. Zonde van de anderhalf uur dat je gedwongen moet bljven zitten.
Gisteren zijn mijn vriendin en ik in Doetinchem naar de musical Vamos geweest. Helaas zijn wij in de pauze teleurgesteld naar huis gegaan. De misical kwam ons zeer amateuristisch en oppervlakkig over. Slechte decors, slecht te verstaan, geen diepgang en geen pakkend verhaal. Erg flauw en slecht geacteerd. Ik ben het helemaal met de vorige schrijfster eens dat het lijkt op een basisschoolmusical van groep acht lijkt, maar wellicht is dat vaak nog leuker. Zonde van onze tijd en zonde van het geld
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van dat kind van GRC op Pig Headed
Van Adri op Om alles
Van Jeroen op 'Cabaretvrouwen hebben zich al lang bewezen'
Van Dick van Teylingen op King Arthur
Van Joop Heerema op The Chet Baker Room
Van Iris op The Chet Baker Room
Van Wendy Roobol op King Arthur
Van Hans Veboom op The Chet Baker Room
Van Rita Teeboo op Om alles
Van Mieke Koenen op Biografie Jeroen Willems op komst
Van Conny Katuin-Verdoes op Om alles
Van Basia Jaworski op La bohème
Van Pauli op Carré 2017
Van John op Om alles
Van Ted Keijser op Sint Nicolaas (hij komt, hij komt)
Van Hans de Clercq op Dido Dido
Van Jeroen op Om alles
Van Jennifer op Gaan we katten?
Van Wim op Vastgoed B.V.
Van A. scholtus op Vamos!