Precies weergegeven zo was het ook in werkelijkheid 2/12/2017. Maar respect voor de kunstenaar om zo eenzaal vol te krijgen! Voor ons was het jeugd sentiment.. en misschien de laatste keer dat we dit life konden meemaken. Je vergeeft de commercie de drang om geld te verdienen
De voorstelling was inderdaad weer fantastisch. Ik verheug me alweer op de volgende. Ennuh.. de show met alleen maar liedjes vond ik ook gigantisch. Daarmee laat hij zijn veelzijdigheid zien.
Ik citeer bovenstaand stuk: “Uit het publiek komen stemmen van een koor dat zingt: ‘Keep here your watch, and never part.’ Dat is het slotkoor van de opera en het wordt hier een duet tussen de zangers en zaal, heel erg mooi.”
Oh ja? Welnu, niets van dat alles gisterenavond in Drachten. Een schitterend slot, zeker, die lijn van zes zangers/acteurs pal vóór het publiek en dat verwoestend mooie ‘with drooping wings’, maar geen ‘stemmen uit het publiek’, geen ‘verstopt koor’, geen ‘hulp uit onverwachte hoek’ zoals diverse media schreven.
Er zal een reden zijn dat dit tijdens de voorstelling in Drachten werd weggelaten, maar hierdoor heb ik toch het gevoel een beetje tekort gedaan te zijn. Voel me zelfs een beetje bekocht. En dat is jammer.
Eric van Sauers, 2 sterren: Een bekende opvatting over cabaret is dat het niet louter vermakelijk mag zijn. De cabaretier moet zijn of haar publiek ook kwaad durven maken of wakker willen schudden. Het maken van grappen is binnen die opvatting eerder een middel dan een doel en juist hierin onderscheidt de cabaretier zich van de entertainer. Beoordeeld naar deze maatstaf biedt De lief en leed tour van Eric van Sauers meer entertainment dan cabaret.
Richard Groenendijk, 4 sterren: Hier toont zich Groenendijks engagement, dat, in vergelijking met sommige van zijn immer weifelende collega’s, verfrissend eenduidig is….. Maar ook dit soort zwakheden vergeef je Groenendijk. Om zijn authenticiteit, om zijn scherpte en zijn vakmanschap, eigenlijk gewoon om alles.
Snap geen sikkepit meer van de cabaretrecensies hier.
Het meest slechte stuk wat ooit in een theater neergezet is. Nietszeggend, niets wat ook maar enigzins pakkend is. Een aaneenschakeling van scheldwoorden en ondanks de bekende namen slecht geacteerd. Zonde van de anderhalf uur dat je gedwongen moet bljven zitten.
Gisteren zijn mijn vriendin en ik in Doetinchem naar de musical Vamos geweest. Helaas zijn wij in de pauze teleurgesteld naar huis gegaan. De misical kwam ons zeer amateuristisch en oppervlakkig over. Slechte decors, slecht te verstaan, geen diepgang en geen pakkend verhaal. Erg flauw en slecht geacteerd. Ik ben het helemaal met de vorige schrijfster eens dat het lijkt op een basisschoolmusical van groep acht lijkt, maar wellicht is dat vaak nog leuker. Zonde van onze tijd en zonde van het geld
1 december 2017 ze zien optreden in de Meenthe in Steenwijk. Ik heb genoten en kreeg kippevel bij het lied Barcelona. Wat een enorm bereik heeft Timothy. En zijn stem komt vrij dicht bij die van Freddie. Supergoed. Ik kan iedereen aanraden om hierheen te gaan als je een enorme fan bent van Queen. Ik hoop dat ze in de toekomst nog weer eens een nieuwe tour zullen maken van Queen.
Kan niet wachten tot hij weer in Spijkenisse komt. Garantie voor succes. Behalve dat zijn programma’s in een woord geweldig zijn is hij ook persoonlijk een kanjer met oog voor iedereen
Gezien in Apeldoorn, wat een enorm slecht stuk, grote teleurstelling. Niet meer dan een aaneenschakeling van groffe taal en scheldwoorden. Nauwelijks verhaal, nauwelijks humoristisch. Een verspilde avond die slechts veel ergernis oproept!
Hoi Mieke Misschien ken je me nog. Ik ben Jan Starmans de broer van Sonja. Ik heb 2,5 jaar met Jeroen in een studentenhuis gewoond in Maastricht en we zijn altijd bevriend gebleven. Ik heb foto’s uit die tijd en veel mooie herinneringen. Als ik je ergens mee kan helpen, doe ik dat graag. Groet Jan Starmans
Vol verwachting zijn wij naar dit stuk gegaan, maar wat een treurigheid. Ik besef me dat dit moeilijk spelen is, maar wij vinden dit werkelijk beneden alle niveau van toneelspel. Gaande weg werd het steeds moeilijkere te verstaan, en de acteurs gingen steeds meer onverstaanbaar schreeuwen. In de pauze weggegaan. Heel jammer. Maar soms maak je een verkeerde keuze.
Van Basia Jaworski op La bohème
Van Pauli op Carré 2017
Van John op Om alles
Van Ted Keijser op Sint Nicolaas (hij komt, hij komt)
Van Hans de Clercq op Dido Dido
Van Jeroen op Om alles
Van Jennifer op Gaan we katten?
Van Wim op Vastgoed B.V.
Van A. scholtus op Vamos!
Van Marijke Gehin op I want to break free
Van Jenny Arean op Om alles
Van Anna op Om alles
Van Wilma op Om alles
Van Michiel van Diggelen op Raaklijn
Van Tycho op Onenigheid over naam 'Winterparade'
Van Thijs op Vastgoed B.V.
Van Jan Starmans op Biografie Jeroen Willems op komst
Van Marja op The Play That Goes Wrong
Van Dick Van Dijk op Reikhalzend verlangen - Zaansch Veem 2.0
Van Tineke Visser op Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort)