Alle reacties

  • Kester Freriks

    Van Kester Freriks op Leven zonder Sartre

    Dag Judy Lijdsman, ja, natuurlijk; we passen het aan. Dank. Ik begrijp niet dat dat er zo is ingeslopen.

  • Avatar

    Van Judy Lijdsman op Leven zonder Sartre

    Wordt in de eerste zin met ‘klankbord nog’ niet ‘klankbord nodig’ bedoeld?

  • Avatar

    Van Dirk Marinus op Anastasia

    Schitterende voorstellig zondag 9 februari gezien.
    Jammer dat de volumeknop door de geluidstechnicus niet goed beheerst werd wat regelmatig tot geluidsvervorming leidde en hierdoor slecht verstaanbaar.

  • Thea Derks

    Van Thea Derks op Frida

    Oh, jee, je hebt helemaal gelijk! We gaan het meteen aanpassen. Stom, stom stom.

  • Avatar

    Van Pieter op Frida

    Een kleine correctie: als je Summertime uit Porgy and Bess bedoelt, dan is het niet door Bernstein, maar door George Gershwin gecomponeerd.

  • Avatar

    Van Jimmy op De Alex Klaasen Revue - Showponies 2

    Ik ben er vanmiddag geweest naar deze voorstelling ”ge-ni-aal.” Het was een top voorstelling, Veel lachen maar ook serieuze onderwerpen. Maar een top middag gehad!

  • Avatar

    Van Quinten Langes op Familie

    Omdat ik vind dat deze voorstelling geen staande ovatie verdiende in de stadsschouwburg Utrecht op 7 februari jl.

    De familie Peeters belichaamt familie DeMeester, maar spelen toch ook zichzelf in dit “onderzoek.” De focus is voor mij onhelder. Want als het een nabootsing is van de feiten zoals we ze kennen van de tragedie in Calais in 2007, waarom moet dit dan dunnetjes worden overgedaan op het toneel? Ik had het interessanter gevonden te kennen te nemen van de laatste avond van de familie Peeters. Die verwachting wordt ook gewekt als de dochter bij aanvang zegt dat het gezin daarover heeft nagedacht tijdens hun onderzoek.

    “De wereld is kapot”, maar daar tegenover staat wel een opsomming van dingen waarvan de gezinsleden zeggen te houden: het lampje van de tandenborstel, het getrippel van de honden op het parket. Voor mij geeft de klimaatcatastrofe in deze context, die slechts summier wordt aangestipt, echt onvoldoende bodem voor een zelfgekozen levensbeëindiging.

    Hoe zit het bovendien met de relevantie van de aanwezigheid van de twee dochters waarvan er bij een overduidelijk op het gezicht staat geschreven dat zij niet op het toneel wil staan?

    Terwijl An Miller een Griekse tragedie speelt, hangt het verhaal aaneen van clichés en open deuren. “Heb je aan het gas gedacht? Het water? De electriciteit?” Het ontbreken van drama, (alles speelt zich af in de denkwereld’- blijft onuitgesproken), en de zware muziek maken het geheel slepend.

    Tot slot pik ik het niet dat je als gezin je laatste avond doorbrengt door te zwelgen in zelfmedelijden zonder ook maar een greintje twijfel of verscheurdheid. Ook niet als alles al is besproken en de knoop is doorgehakt.

  • Avatar

    Van Edje op Waar was ik?

    Geweldige comeback!! Altijd fan geweest en zal dat altijd blijven! Laatste show in Antwerpen was kei goe…..

    Ga zo door!

  • Avatar

    Van Bonjour op Spetterende Letteren

    Weinig respect voor zijn bezoekers. @özcan akyol komt niet opdagen in voorstelling in @dnk Assen 7 februari. Ook cast weet geen reden. #sterallures?

  • Avatar

    Van Robert op The Great Wonder

    Ik geef 1 advies, niet naartoe gaan!

  • Avatar

    Van Sara van der Kooi op Het laatste koekje (3+)

    wees gerust, je ironische toon was niet aan mij voorbij gegaan.
    Maar mijn dochter van zes had dus ècht wat vragen over de inhoud.

  • Avatar

    Van Gerrit op Sorry baby

    Cabaret is toch mijn ding. Maar dit theater, wellicht experimenteel, is te bizar voor woorden. Hier hoef je echt geen kaartje voor te kopen.

  • Avatar

    Van Karin op Mijn man begrijpt me niet

    In tegenstelling tot alle andere commentaren vond ik het wel grappig. Was zeker geen hoogstandje en ook niet wat we ervan hadden verwacht maar het was ok.

  • Avatar

    Van Jose Gademan op Opvliegers 5: Op safari

    Ik vond de voorstelling nogal heftig ,dat over borst kanker gespeeld wordt ,dat verwacht je niet als je naar een gezellige avond gaat .ik zat met mijn vriendin die dit getroffen heeft ,het was nogal pijnlijk ,jammer

  • Avatar

    Van Louis van Beek op Verliefd op Ibiza

    Ik had willen reageren op Jonas, maar Paul verwoordt precies wat ik wilde zeggen. De Theaterkrant neemt elk genre serieus, en “dit” of “dat soort” voorstellingen lijkt mee een vreemd onderscheid. Tenzij Jonas bedoelt dat musical niet serieus te nemen valt natuurlijk. In dat geval is het nog veel kwalijker.

  • Avatar

    Van Viktor Griffioen op Het laatste koekje (3+)

    Oh wat grappig dit…

    Ik bedoelde het namelijk puur ironisch.

    Ik zal het volgende keer ook tussen aanhalingstekens zetten voor je, om misverstanden te voorkomen!

    Dank voor je reactie

  • Avatar

    Van Rini Schildkamp op Vrouw Holland stopt na twintig jaar

    Hallo Dames /Heren vd Redactie.

    Ik heb een vraag omtrent de cabaretgroep Vrouw Holland,ik was nl. op zoek en zag dat deze groep in 2018 gestopt was ,zijn er dvd s waar de hele opname van alle voorstellingen te koop zijn .?

  • Avatar

    Van Sara van der Kooi op Het laatste koekje (3+)

    Wat toevallig Viktor, mijn dochter van zes zei dat ook. Niet met dezelfde woorden, maar ze had echt wel een paar vragen over het verhaal. Vandaar dit zinnetje in deze recensie.

  • Avatar

    Van Jella op Deep ocean

    Waardeloze voorstelling, duurt allemaal lang en geen spektakel zoals beloofd. Zonde van het geld vond ik!

  • Avatar

    Van Paul op Verliefd op Ibiza

    Dag Jonas,

    Wat bedoel je met ‘dit soort voorstellingen’? Ik ben er heel blij mee dat Theaterkrant zich richt op de volle breedte van het theateraanbod. Daar horen ook entertainende musicals en shows bij. Net zo goed als bij dans en toneel zitten daar geslaagd en minder geslaagde producties bij. Ik zou niet weten waarom Theaterkrant een onderscheid moet maken tussen ‘dit soort’ en ‘dat soort’ voorstellingen. Die tijd is geweest!