Alle reacties

  • Avatar

    Van Bert Wagenaar van Kreveld Op Annihilation

    Goed werk Aleksej!

  • Avatar

    Van Marlies Op Echo

    Kan ik deze voorstelling nog ergens zien?

  • Avatar

    Van Gideon Op Pretpakket: Wrapped (6+)

    theater belichters zouden eens achter de camera moeten staan, sfeerbelichting wat werkt voor een live publiek kan voor de video camera’s killing zijn, zelfs top camera’s hebben veel, heel veel licht nodig

  • Avatar

    Van Be kind Op Oostpool trekt lessen uit nieuw misbruikonderzoek

    Jeemig wat een afschuwelijke reactie’s en vooral zo eenzijdig. Bekijken we ook iets van alle kanten of wordt er te makkelijk naar 1 kant gewezen . Werkelijk schocking om zulke lelijke dingen te zeggen, zonder alle kanten te kennen en te bekijken.

  • Sander Janssens

    Van Sander Janssens Op In de ijskast: 'Het eind van het begin van het einde' van Jetse Batelaan

    Klopt, dank. Het is inmiddels aangepast.

  • Avatar

    Van Marianne Op In de ijskast: 'Het eind van het begin van het einde' van Jetse Batelaan

    Mooi stuk.

    Alleen zou ik wel even een taalfoutje eruit halen, nl. ‘ongewis(t)’ moet zonder ‘t’….

  • Avatar

    Van Hans Bremer Op 100% Amsterdam

    Ik bekeek nog een keer de video op de website.
    Het was een geweldige ervaring om met 99 andere fijne Amsterdamers
    dit gedaan te mogen hebben.

  • Avatar

    Van Cees Verpoort Op Solidariteitsprijs voor Caspar de Kiefte

    Caspar De Kiefte is een held, en de rest bij de Kunstenbond ook!

  • Avatar

    Van sjef van Oekel Op Geen besmettingen na proefevenement Guido Weijers, bijna 80 procent doet controletest

    wat robin zegt . Het was een gedragsonderzoek. Als je besmettelijkheid wil testen moet er minstens 1 besmet persoon bij worden gezet .

  • Avatar

    Van Julia Rubingh Op Coronapraktijken: regisseur, schrijver en acteur Kiki Jaski

    Goed bezig meiske!

  • Avatar

    Van Anna Kruger Op Solidariteitsprijs voor Caspar de Kiefte

    Top! Goed bezig Aanvang!! Volhouden!! Dat loont!!❤️

  • Avatar

    Van M.I. Aries Op Jeroen van Merwijk (1955-2021): pittige columnist met gitaar

    Een groot gemis! een begenadigd man.
    Moge hij rusten in vrede.

    (en maakt hij in de hemel al mijn dierbaren aan het lachen)

  • Avatar
  • Avatar

    Van James Op De loterij

    Ik herinner me vooral de foute n-grappen van vroeger. Toen alles nog zomaar gezegd kon worden. Fijn dat de tijden veranderen.

  • Avatar

    Van Dick Van Dijk Op De loterij

    Freek speelde “de loterij” voor één bezoeker, ik had het ongelooflijke genoegen de láátste te zijn,28 februari, onder de noemer ” grootste fan” wat klopt want vanaf 1973 heb ik bijna álles gezien. Het programma zit écht meesterlijk in elkaar tot het schitterende einde, bijna een gebed, zó mooi.
    Freek blijft de gróótste cabaretier, nog steeds, van deze tijd, álles wat nu op SBS 6 gepresenteerd wórdt als zijnde,”cabaretier “is héél schatplichtig aan déze man .
    Het was een waar genoegen bijna twee uur tegenover hem te zitten en ademloos te luisteren!!!

  • Avatar

    Van Jeroen Op Geen besmettingen na proefevenement Guido Weijers, bijna 80 procent doet controletest

    Jammer van die twintig procent die zich niet liet testen. Daarmee is dit onderzoek minder waard. Waarom doe je dan mee vraag je je af.

    Hopelijk de volgende keer een verplichting voor die natest.

  • Avatar

    Van Ernest Nooij Op Jeroen van Merwijk (1955-2021): pittige columnist met gitaar

    Een mooi eerbetoon aan de overleden Jeroen van Merwijk . Een weerbarstige kunstenaar die we node moeten gaan missen. Gelukkig zijn de cd’s,dvd’s en boeken er nog en natuurlijk ook de schilderijen, pentekeningen en gemaakte illustraties in o.a.de voorstelling.

  • Avatar

    Van Robin Theel Op Geen besmettingen na proefevenement Guido Weijers, bijna 80 procent doet controletest

    Waarom deze negatieve kop boven dit bericht?
    Het doel van het evenement was niet om te kijken of er besmettingen zouden plaatsvinden: iedereen was getest en mocht alleen met een negatieve uitslag naar binnen. Dus dat er geen besmettingen zouden plaatsvinden, was evident. Daarbij was de test na afloop vrijwillig en niet essentieel bij dit evenement, en daarom ook niet nodig om als ‘uitkomst’ te vermelden in de kop.

    Doel van het evenement was om te zien hoe mensen zich gedragen in zo’n locatie: wat zijn de publieksstromen, hoe dicht loopt het publiek bij elkaar bij de toiletten, bij de bar etc. etc. Het ging er niet om dat onderzocht werd of het een ‘superspread event’ zou worden.
    Jammer dat er dan toch zo’n negatieve kop boven het artikel komt (net als bij andere media trouwens). Het was een heel positief onderzoek om te onderzoeken of o.a. de culturele sector weer open kan. Nu krijgt het een nare bijsmaak.

  • Avatar

    Van Karin Bannink Op Karin Bannink: 'Is een online theaterervaring werkelijk zo weinig waard?'

    Hoewel ik alle ideëele gedachten van connectie houden met je publiek begrijp en ook dondersgoed weet dat podiumkids een marketing tool is vind ik ondanks de reacties de onderbouwing niet voldoende om de frustratie weg te nemen. Het word enkel aangewakkerd.
    Het is duidelijk merkbaar dat grote gezelschappen met de nodige marketing budgetten de luxe hebben om te praten over de connectie met je publiek onderhouden. De ruimte hebben om te zeggen dat de mensen die werken aan de streams betaald worden voor hun diensten. De acteurs die de voorstellingen toen hebben gespeeld en toen ‘goed’ verdiend hebben en fair pay betaald hebben gekregen. Zitten nu echt aan de tozo. Van 2,99 blijft er denk ik wel heel weinig over om hun een steuntje in de rug te geven. van 12,99 blijft er zelfs heel weinig over… Hoe zorg je dat het kostendekkend is? Daar is als een club met de nodige subsidie geen/minder zorg over, maar je hebt wel de verantwoordelijkheid naar de sector om je daar wel over te bekommeren. Om dit wel mee te nemen in de prijsstelling.

    Op dit moment is het de realiteit dat alle niet gesubsidieerde makers moeten leven van inkomsten vanuit online streams. Die makers zijn in razend tempo aan het vernieuwen en herijken. Veel theaters bewegen mee en nemen ook risico’s. Men wil samen ontdekken en nieuwe producten creëren voor het publiek. maar dan moet het publiek wel bereid zijn te kijken en daar komen dit soort initiatieven plots. Waarom voor 15 euro gaan kijken als het ook voor 2,99 kan?

    De concurrentie is volledig oneerlijk, ik vind echt dat jullie je achter de oor mogen krabbelen over wat zo’n marketingsplatform teweeg brengt. En in hoeverre je de benarde situatie van makers nog benarder maakt.
    Ik zie het niet als cadeautje, ik zie het als een kloof in onze sector. Die in deze tijd heel veel groter is geworden en die volgens mij puur door handelen zonder bewustzijn en begrip buiten de eigen voordeur, wordt versterkt.

    Stuur je trouwe klanten één keer in de zoveel tijd een registratie als cadeautje, van die voorstelling die ze al bezochten zodat ze het kunnen herleven. maak een kleurplaat, een educatief filmpje. Maar zet geen landelijke campagne op vanuit oneerlijke concurrentie met als neveneffect broodroof. Dit is namelijk echt niet nodig en je doet meer kwaad richting je collega’s. Denk aan de lange termijn, denk aan de mensen die hun brood verdienen met publieksinkomsten en niet met subsidie. Doe lief, denk marktconform, denk fair pay, zie je invloed op de markt.
    Neem je verantwoordelijkheid

  • Avatar

    Van James Op Het bubbelbadmoment – met 500 toeschouwers naar Guido Weijers

    Een slechte voorstelling met andere woorden. Jammer dat de betere cabaretiers dit niet hebben opgepakt. Wertheim, Janssen.