Alle reacties

  • Avatar

    Van bernice meester op Hanna van Hendrik

    Een ontroerende voorstelling: ik heb gehuild, gelachen en gezongen.
    Hoewel ik niet van boerenafkomst ben zaten er voor mij zo ontzettend veel herkenbare situaties in.
    het heeft me geroerd tot op het bot

  • Avatar

    Van Pieter K. de Haan op Pagliacci & Il Tabarro

    “Bariton Morschi Fransz is als Canio, de Paljas……”? De tenor zingt een tenorrol!

  • Avatar

    Van Koos Mirck op Hanna van Hendrik

    Wat ontzettend mooi, indringend, ontroerend.
    En wat een prachtig spel van Johanne ter Steege.

    Van begin tot eind liet ik me meevoeren in het verhaal/ de geschiedenis.

  • Avatar

    Van Jans op Fogo Correndo

    Zeker wel! Een kritische note is altijd goed en kan ook nog leerzaam zijn. In mijn beleving lijkt het wel wat onrechtvaardig- mede in verband met de zegkracht van de Theaterkrant – dat deze mening prevaleert. Vandaar dat ik de urgentie voelde om hierop te reageren. Hij heeft – juíst als onderdeel van het publiek- een goed beeld kunnen krijgen van de positieve reacties van het publiek rondom. Hierbij kan de kritische note van mij richting Luuk Verpalen ook weer leerzaam zijn.. want draait het alleen om de mening van de recensent zelf of is het voor een recensent ook een verantwoording naar de lezers van de Theaterkrant om het publiek te vertegenwoordigen?

  • Avatar

    Van Willem op Fogo Correndo

    Is Luuk Verpalen dan geen legitiem onderdeel van het publiek, enkel omdat hij recensent en (in dit specifieke geval) kritisch is op hoe de verschillende narratieve elementen niet zo goed samenkomen? Hebben zij niet ook evengoed voor Luuk gespeeld?

  • Avatar

    Van Frans Oostrik op Hanna van Hendrik

    Ontroerend mooi in al zijn facetten: spel, muziek, enscenering, productie.
    Petje af voor de gigantische logistieke klus en alle betrokken medewerkers.

  • Avatar

    Van Jans op Fogo Correndo

    Blijft gek dat de beleving en samenvatting van Luuk Verpalen zo negatief is, terwijl het publiek (waar het voor gespeeld wordt) super enthousiast en geanimeerd gereageerd heeft!
    Het is natuurlijk een mening van een recensent. Echter, wordt de theaterkrant zeer serieus genomen in de theaterwereld. Ik vraag me dan af of deze ‘professionele blik’ wel een realistische reflectie kan zijn van de beleving van het publiek.
    Mijn recensie als doorsnee Oerol bezoeker: Erg vermakelijk qua spel en afwisseling, het zet je zeker aan het denken over de ernst van de bosbranden en de noodzaak van de zorg voor onze natuur en het klimaat. De gitaarmuziek van André was een enorme waardevolle aanvulling, de Fado van Marjolein was zó mooi gezongen. De typetjes van Theo Martijn Wever prachtig en humoristisch neergezet. De reconstructie van de bosbrand met licht-&rookeffecten zeer realistisch. Al met al genoten!

  • Avatar

    Van gerard bes op De nacht, de moeder van de dag

    Jammer dat het stuk (de helaas onversneden tekst) zich na het sterke begin voortsleept.

  • Avatar

    Van Carolus Zeegers op Patrick Nederkoorn wint Annie M.G. Schmidtprijs 2019

    Jammer dat dit lied heeft gewonnen met zijn drammerige moraliserende slachtoffermoraal waarin de realiteit wordt versimpeld door mensen met schulden weg te zetten als personen die op geen enkele manier verantwoordelijk zijn voor hun situatie en waarbij enkel harteloze hebzuchtige schuldeisers en luie onverschillige ambtenaren de oorzaak zijn van hun problemen.

  • Avatar

    Van Bram Koopman Koopman op Hanna van Hendrik

    Geweldig, herkenbaar verhaal, schitterend verwoord in het dialect, geeft heel mooi weer wat er leefde, en nog steeds leeft, binnen de agrarische bevolking

  • Avatar

    Van James Harrison op Zeven medewerkers Kwatta stappen op

    Gevalletje doofpot?

  • Avatar

    Van Thea Derks op Blond Eckbert - A Dinner Engagement

    Ah, so I got the wrong information! I’ll ask for it to be corrected asap.

  • Avatar

    Van Einar Þór Guðmundsson op Blond Eckbert - A Dinner Engagement

    Dear Thea. I was assigned to double cast Toni. He sand the 29th June and the 2nd July. I sang 30th June and 3rd July. You can ask the DNOA for more information about that.

  • Avatar

    Van Leo op De drie musketiers

    Het was zonder meer een geweldige voorstelling, alleen dat overdreven blote konten gedoe deed behoorlijk afbreuk aan het stuk.

  • Avatar

    Van Vleesje op Single Camping

    Nieuwe Le Mar in Amsterdam , zaterdag 13 July. Wat een teleurstelling. Geen Elise Schaap en dat scheelt ook al een slok op een borrel. Maar ik betwijfel of zij dit belabberde stuk een betere smoel had kunnen geven. Flauwe humor, hoop gegil ( er zit een man op de WC…)Vreselijk……

    In de pauze na pauze arrangement weggelopen…en wij waren niet de enige…

  • H Drost

    Van H Drost op Sissi (8+)

    Maar blijkbaar wel een voorstelling die – al meer dan vijf jaar niet in de theaters te zien – zo lang in gedachten blijft om daar nu op te reageren.

  • Avatar

    Van Thea Derks op Blond Eckbert - A Dinner Engagement

    Dear Einar, thanks for your reaction. I reviewed the performance of 3 July, when to my knowledge Toni sang the role of Blond Eckbert.

  • Avatar

    Van Vivian de Wit op Sissi (8+)

    Dramatisch slecht, geen verhaallijn, geen hunor, flauwe grappen, we hebben onze tijd echt uitgezeten! ZONDE VAN JE GELD

  • Avatar

    Van Schuiveling W. (89) op Woiski vs Woiski

    Prachtig allemaal!
    Heb alles van zeer nabij meegemaakt daar ik schoonzoon was van senior en junior me zwager .
    Zoals ik nu haast negentig ben en er een musical was naar aanleiding van het boek is erg mooi .
    De volgende misical ???met meer muziek zou geweldig zijn en met de artiesten en muziek makers die dit heel super dus met zang en dans hebben neergezet
    Bravo en van uit de ouden tijd:
    EEN TIEN MET EEN GRIFFEL PROFS!!

  • Avatar

    Van Erik K. op De voicemailmonologen

    https://www.theaterkrant.nl/dossiers/noorderzon-2018/ Zeven recensies plus een audioreportage is natuurlijk nooit genoeg, zeker niet gezien de internationale focus van Noorderzon, maar daar staan ook weer andere getallen tegenover. Noorderzon trekt ongeveer 150.000 bezoekers per jaar, waarvan 50.000 een kaartje koopt, de overige 100.000 zijn gratis bezoekers van het festivalhart. De Parade trok in 2018 231.000 bezoekers die 296.000 kaarten kochten.