[…] met Ben Lansink, een van de motoren achter de veelgeprezen en 3 jaar geleden gestopte Open Bak in Theater De Engelenbak, creëren ze bij Betty Asfalt sinds oktober 2013 in het Betty Asfalt Complex (B.A.C) op eigen wijze […]
Mooie voorstelling, waarin Han Oldigs als vader van Eliza het stuk op een wat hoger plan trok . Ik miste het contact met het publiek enigszins en daar zorgde hij met verve voor: echt een sleutelrol en onmisbaar. Ook Alfred van de Heuvel als Kolonel Pickering was goed gedaan. De hoofdrollen waren prima, maar het werd mij niet duidelijk gemaakt, waarom Eliza nou eigenlijk verliefd werd op die irritante Higgins, die bovendien de vreselijkste dingen zei over haar. NB gaarne niet steeds herhalen in de synoposis “eenvoudige “of zelfs “armzalige”bloemenmeisje -zo eenvoudig is ze niet, maar wel dapper, ambitieus, ondernemend in de Engelse klassenmaatschappij.
Gezien in Luxor Rotterdam. Wat een dramatisch slecht stuk. Wel,goede acteurs maar het stuk is onsamenhangend, warrig en grof. Slechts 1,5 uur. Jammer dat er geen pauze was want dan had ik de gelegenheid gehad de zaal te verlaten. Regelrechte schande !
Co-creatie te maken heeft met samenwerken. dat kunnen we in Nederland vanuit de cultuur niet echt goed. Als het moet doen we wel wat samen maar liever doen we iets gauw zelf. Zelf denk ik dat de artificiële intelligentie (met robots werken) dichter bij is dan we willen of vermoeden. Als we dan niet weten wat samenwerken is dan zie ik een hoop mis gaan
Ik heb deze voorstelling gezien in Genk. Tussen een grote groep jongeren in. Overweldigend, soms beangstigend in de heftigheid van reacties van het publiek. Bij het korte zoenmoment van de 2 mannen ging de zaal los in kreten van afschuw en scheldwoorden. Bij het handtastelijk benaderen van de vrouw door de 2 mannen was de reactie veel en veel minder. Heftig om daar tussen te zitten. Bij het nagesprek kwam Wensley Pique naar voren en loofde de energie van het publiek. Een prachtige optimistische benadering van hem. Hij liet vervolgens fijntjes merken dat hij de scheldwoorden in andere tale als het nederlands verstond. ” ik spreek arabisch” . Zei dat hij dat ver over de schreef vond gaan. ” niet fijn, niet ok”. Je zag veel mensen in het publiek wegduiken. Een jongen in het publiek reageerde open en stelde goeie vragen, gaf mooie antwoorden op vragen van Karolien Verlinden. Het is te hopen dat de docenten op school een stevig nagesprek gaan voeren. Kortom een enerverende belevenis en een voorstelling die in deze tijd van belang is. Bravo voor makers en uitvoerders!
Wij hebben gisteravond in Harderwijk genoten van dit geweldige leuke spel! Herkenbaar als je ook amateurtoneel speelt! We kwamen gewoon ogen te kort, er gebeurde zoveel! Alleen erg jammer voor de spelers dat de zaal half gevuld was, zij verdienen meer publiek!
blij dat ik je niet ken Tineke want je moet toch wel een zeer apart gevoel voor humor hebben als je bij dit stuk niet plat gaat van het lachen!! Gisteren met mijn vrouw gezien in de fraaie schouwburg van Bergen op Zoom. Heb veel komedies en kluchten gezien van o.a. John landing en Joop Dordrecht maar deze kan zich meten met de allerbeste. Was al lang geleden dat we beiden letterlijk pijn in onze buik kregen van het lachen.
Vorige week dinsdag heb ik de theatervoorstelling mogen meemaken in het Oude Luxor. Het was voor hen beiden duidelijk nog wat wennen om echt theater te maken, maar ik was zeer positief verrast. Twee verhaallijnen met een meesterlijk muzikale omlijsting. Zeer de moeite waard. Lees er niet teveel over, maak het mee, gewoon een keer gaan!
Grow up Parade. Dit lijkt een beetje op grootheidswaanzin. De term “parade” is toch niet jullie bezit? Gaan jullie straks ook de Love parade verbieden? Daarnaast: Mensen weten echt wel het verschil tussen de parade en de winterparade. En zo niet, geen probleem toch? Misschien een leuke manier voor mensen om zich te vergissen en zich aangenaam te laten verrassen. “hey! de winterparade! waar is de draaimolen? Oh dit is niet de parade parade? Nou dan gaan we eens kijken wat ze hier aan leuke alternatieven hebben!”
Het was de moeite waard om uit Zweden te komen om de My Fair Lady in Amsterdam te zien. mede ook om Alfred van der Heuvel op een andere manier te leren kennen. Veel groeten aan Alfred van Johanna Gustavsson en Marianne Zijdenbos.
Beste W, Toen ik je reactie las dacht ik meteen: dat bijvoeglijk naamwoord moest erbij omdat je anders niet begrijpt waarom juist zij haar gezicht wit wilde maken. Maar nu ik de recensie teruglees, zie ik dat ik dat laatste er helemaal niet bij heb geschreven. Zoals het er nu staat, valt het bijvoeglijk naamwoord ‘zwart’ inderdaad volledig uit de toon. Ik heb het aangepast. Groet, Brechtje
Inderdaad wordt dat hier niet benoemd op de manier zoals ú het liever had gelezen. Maar mijn laatste alinea en uw opmerking zijn het mooie bewijs van het gezegde dat smaken verschillen. Het is dus fijn dat het verhaal u wel heeft meegesleept in Svens universum en jammer voor mij dat het mij deels niet kon raken.U heeft dus een nóg mooiere avond gehad als ik!
Van Open B.A.C. bij Betty Asfalt Complex - Vrije Tijd Amsterdam op De Engelenbak definitief dicht
Van Johan Muller op My Fair Lady
Van Rob op Vastgoed B.V.
Van Jeroen op Daan van der Hoeven wint in eenvormige finale Groninger Studenten Cabaret Festival
Van Yvon vd Steenhoven op Vastgoed B.V.
Van maja van der zijden op Co-creatie in het theater: duurzaam en gelijkwaardig?
Van Anneke de Lijster op Vastgoed B.V.
Van jan van Opstal op Synchroon (12+)
Van Jan Bos op Carmen
Van Marjan vd.Hoeven op The Play That Goes Wrong
Van Zootje op Bruers haalt uit
Van Mat Seims op The Play That Goes Wrong
Van Ruben van den Bosch op Brief aan mijn dochter
Van j.swaans op Vastgoed B.V.
Van Remco Aalders op Onenigheid over naam 'Winterparade'
Van Johanna Gustavsson op My Fair Lady
Van Tilburg op Bruers haalt uit
Van Brechtje Zwaneveld op In mijn hoofd ben ik een dun meisje (12+)
Van Ruud Buurman op Homme Fatale
Van Joke Beeckmans op Mare