Alle reacties

  • Van Geert op

    Bruers haalt uit

    Het is ons erg tegengevallen, het leek wel de Nol Havens show en daar kwamen we niet voor. Karin is niet in staat om een eigen show van anderhalf uur te maken. Voor ons geen Karin Bruurs meer!

  • Van Jaap Blomhert op

    Paris - Berlin

    Gisterenavond was Ellen ten Damme op haar Europa tour in Almelo. Wervelend optreden, van begin tot eind, geen moment verslapping, prachtig allemaal. En vooral wat een plezier van haar en haar Magpies. Wat een geweldig optreden.

  • Van Basia Jaworski op

    Eine florentinische Tragödie / Gianni Schicchi

    Mooie recensie Henri waar ik het vrijwel helemaal mee eens ben.

    EINE FLORENTINISCHE TRAGÖDIE/GIANNI SCHICCHI. Amsterdam november 2017

  • Van Frits Meijer op

    Gouwe pinda's

    Beste recensent, compliment voor uw recensie, maar doe er toch maar gauw een sterretje bij! Kijk, als je welke voorstelling dan ook met een kritische blik gaat bekijken, dan vind je altijd wel iets, maar als geheel is het zeer onderhoudend en zit het goed in elkaar. En geniet dan ook van het spel van alle drie! Gezien: 18-11-2017.

  • Van Loretta van Riel op

    Vrijdag vs. Sandifort

    Inderdaad, puberaal en flauw. Ook het kankerverhaal heeft al een baard en drie keer kiezen gehad. Totaal onder de maat, zonde van tijd en geld

  • Van Jaap Pleij op

    Achter het huis

    Het dagboek Kitty van Anne Frank vertalen naar het toneel en het filmdoek is altijd een drama op zich geweest. Veelal met een slechte afloop. Het boek biedt daar geen geschikte handvatten voor, zo is telkens gebleken. ‘Achter het Huis’ van Hummelinck Stuurman vormt daar helaas geen uitzondering op. Geen moment weten de acteurs met dit ‘verhaal’ de beklemmende sfeer in die benauwde zolderruimte op te roepen die Anne Frank ooit inspireerde tot haar veel te korte levensverhaal. Omdat schrijver Ilja Leonard Pfeijffer net als een van zijn personages op het toneel aanvoelde dat het dagboek te weinig stof biedt voor een theaterverhaal besloot hij er een aantal zelf verzonnen scenes aan toe te voegen. Een miskleun van jewelste, zo kon al snel geconstateerd worden tijdens de opvoering van ‘Achter het Huis’ in De Kring in Roosendaal. Zie ook www.roosendaalspleijdooi.jimdo.com

  • Van Jeannette op

    On Your Feet!

    Vrijdagavond 17 november geweest jeugdsentiment wat betreft de muziek en zeker door de jonge vajen goed gedaan al kan nurlaila karim als moeder en als stem en ervaring hier nog bovenuit stijgen logisch! Kranten zijn erg kritisch ben ik niet mee eens zag een zeer enthousiaste cast,goede muziek en natuurlijk beknopt levensverhaal, maar dat is meer dan logisch zang klonk natuurlijk en en latinlovers je geniet van de dans en muziek , laat je niks wijsmaken oordeel zelf,geniet en dans mee met de band aan het einde.Ik heb genoten hoop jullie ook

  • Van Mathij van der Meule op

    De grens

    het was een mooie, boeiende voorstelling. En één van de betere keren van ons Kunst in de Kamer programma. Ekaterina dank en veel succes.

  • Van Monique Mossel op

    Meeste publiekssterren voor Claudia de Breij en Snorro

    Snorro gezien en Omg wat hebben wij gelachen😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂ik zou t zo fijn vinden deze voorstelling nogmaals te zien desnoods op TV 🙏🏿
    Is dit nog mogelijk???

  • Van JeWitteGeweten op

    Samenloop van omstandigheden

    @Niet Relevant eindelijk eens iemand in het theater die met zijn eigen naam zelfkennis laat zien.

    Een recensie is een persoonlijke mening. Het is niks anders dan persoonlijk en vertelt juist erg veel over hoe iemand denkt en naar dingen kijkt. Dus je eigen opmerking is eigenlijk niet zo relevant.

    Bovendien dicht zij woorden blijkbaar een interpretatie toe die binnen de betekenis van het woord niet eens mogelijk is.

    Dus, 1000 maal hoezee voor mentale masturbatie, en vooral lekker verder brallen om het brallen!

  • Van Lonneke van Heugten op

    'JA! Ruimte aan de toeschouwer! Een niet-autoritaire uitwisseling, hoera!'

    Beste Erica, wat goed dat het boek prikkelde om op de eigen praktijk te reflecteren. Onlangs schreef ik ook een verslag over de conferentie ‘Co-creatie in het theater’. Ik zie en herken je worsteling en denk dat ik daar in het vervolg-artikel op terugkom. Fijn dat er zo een – blijkbaar noodzakelijk – discours op gang komt!

    Co-creatie in het theater: duurzaam en gelijkwaardig?

  • Van Peter Grob op

    The Play That Goes Wrong

    Vanavond in Tilburg in de pauze naar huis gegaan. Veel mensen vonden het leuk maar wij hebben ons enkel verbaasd over de slechte verstaanbaarheid en ongeloof’lijk flauwe humor. Natuurlijk zijn er stukjes die een glimlach veroorzaakten maar de teneur was toch echt: dit is drama ten voeten uit. We vinden het ook sneu voor de spelers, die hun best doen maar dit is een verloren slag…

  • Van Dhr. H. van Berkel op

    The Play That Goes Wrong

    Ik heb lang geleden óók aan cabaret/musicals gedaan. Ik heb me van het begin af aan zitten ergeren en ik niet alleen!! ECHT verspilde tijd!! Had mijn twijfels om tijdens de pauze mijn jas maar te pakken. Nee, “Theather van de lach”, dit was écht vreselijk! Als dit de maatstaf is van de Tilburgse schouwburg hoef ik er, voorlopig, niet meer naar toe.

  • Van Carpentier Alting op

    Alleen op zondag

    Goed dat de Theaterkrant aandacht besteed aan deze fenomenale voorstelling, die iedereen moet zien.

  • Van Floor Vogelaar op

    Kill the West in me

    Inderdaad, een heel mooie voorstelling was het. Alleen vond ik het compacte (veel op weinig ruimte) nu juist heel mooi. In oratoriumvorm zo mijn waardering zaker minder zijn. Vooral muzikaal was het één van de mooiste Doelenavonden van het jaar.

  • Van Niet Relevant op

    Samenloop van omstandigheden

    @JeWitteGeweten je snapt toch wel dat je op deze manier geen enkel punt maakt? Door aan de hand van een recensie iets te zeggen over iemand zijn of haar persoonlijkheid. Je kent haar niet. Hoe kan je dan zo een uitspraak doen? Als je een mening hebt over de inhoud van de recensie dan sla je op deze manier de plank goed mis.

  • Van JeWitteGeweten op

    Samenloop van omstandigheden

    Als dit ‘ontstijging van het particuliere’ mist, dan vraag ik me af of je überhaput wel begrijpt wat je zelf schrijft. Misschien raakt het je niet persoonlijk omdat je je zo hoog verheven voelt dat je het contact met de realiteit een beetje uit het oog bent verloren.

  • Van Wijnand Blok op

    Alleen op zondag

    Paul van Vliet, GROOTMEESTER in het vak.
    Ik kan het weten,was erbij als zijn begeleider op gitaar,
    periode 1975 – 1981.
    Wijnand Blok.

  • Van Nicolette van Zanten op

    De grens

    “De weg” was een voorstelling die mij kippenvel bezorgde en de tranen stonden in mijn ogen. Niet alleen het verhaal, ook Ekaterina’s stem beroerde mij diep en sneed door m’n ziel. Overweldigend krachtig en ontroerend zacht. Als oude harpiste kan ik wel zeggen dat ze meer dan fantastisch harp speelt. Evenwichtig met een prachtige volle klank.
    Ik zie uit naar de volgende voorstelling “de grens”

  • Van Liesbeth wildschut op

    De bubbel

    Prachtig verwoord.