Alle reacties

  • Avatar

    Van Jeroen Op Twaalf vragen over pilot toegangstesten

    Kaartjes voor deze events zijn niet duurder dan ze anders waren. De test is voor de bezoeker voor nu gratis. Mocht in de toekomst blijken dat je angsten en verwachtingen gegrond blijken dan praten we wel verder.

    Voor nu ga ik absoluut genieten van Wende, Goedemondt en Pannekoek. :)

  • Avatar

    Van Johan de Schepper Op Twaalf vragen over pilot toegangstesten

    Hoi jeroen,

    Ik kijk er ook naar uit dat het per ministerieel decreet weet mogelijk is om naar het theater te gaan. Dat is nu en in de nabije toekomst namelijk de enige manier waarop dit wettelijk kan. Hebben tests eigenlijk niks mee te maken…

    De minister heeft echter zijn democratische verantwoordelijkheid gedelegeerd aan een niet gekozen generaal BD die samenwerkt met een nog minder gekozen testmonopolist.

    Resultaat; een platformgestuurde tolheffing voor cultuur die er voor zorgt dat een bedrag voldoende om elk theater in NL voor de komende 20 jaar van nieuwe comfortabele airco (en by the way in één ruk van coronaproof-ventilatie) te voorzien nu nodeloos wordt weggegooid aan een teststraatjes-melker uit Baarn.

    Nodeloos, want de minister kan direct per decreet besluiten dat theaters weer openngaan. Nogmaals, testen heeft daar wettelijk gezien niets mee te maken! Tenzij onze volksvertegenwoordigers deze onzin toestaan en een nieuwe wet die dit alles wél mogelijk maakt eind april wordt aangenomen.

    Voor nu veel plezier met je exclusieve-te-dure-theateravondje-nu-weer-mogelijk-voor-de-geteste elite. Ik ben benieuwd of je ook de tests van de minder bedeelden onder ons gaat betalen. Ik ga als serieuze maatschappelijk betrokken theatermaker ondertussen noodgedwongen de illegaliteit in… en maar hopen dat ik daar geen googlende yogamamma’s tref…

    Dank!

  • Avatar

    Van Jeroen Op Twaalf vragen over pilot toegangstesten

    Als het zonder testen had gekund was het wel zonder test vooraf open gegaan.

    Mooi dat de theaterbezoek iig voor even weer mogelijk is. Ik kijk ernaar uit!

  • Avatar

    Van Leo Apeldoorn Op Twaalf vragen over pilot toegangstesten

    De toegangstestpilot is bedoeld als test voor de toegangstesten, zo stelt de testorganisatie van Generaal Middendorp zelf.
    Dat deze tests voor openluchtmusea, festivals en grote theaters vooral drempelverhogend zijn en straks ook kostenverhogend is voor de testorganisatie met de schimmige structuur (een stichting met 1 generaal bestuurslid en onbekende commerciële partners) en onduidelijke belangen (wie is de opdrachtgever? hoe ver reikt de financiering? wie bepaalt wat bij wie in rekening wordt gebracht?) niet interessant. Om te kunnen pilottesten is een zo breed mogelijke groep testtheaters gezocht. De meeste daarvan hadden zonder deze testen ook veilig open gekund.

  • Avatar

    Van Johan de Schepper Op Twaalf vragen over pilot toegangstesten

    Fijn dat de ‘vileine vraag’ nu wel beantwoordt is en dat theaters (en de artiesten via de partage) de kaartjes terug betalen. Dat stond er eerst niet, maar nu gelukkig wel.

    Als ’t testen daadwerkelijk nodig is lijkt me dat teruggeven van die kaartjes een groot (financieel) risico voor de theaters en artiesten, dus dan zijn we weer terug bij af. Behalve dat we een ‘test-logistiek’ (identificatie-logistiek) hebben opgetuigd die er eerst niet was.

    Als dat risico op het moeten terugbetalen van kaartjes niet zo hoog is, sja, dan is het testen en die identificatieplicht eigenlijk ook niet zo nodig.

    Ehm… wat is nu precies de reden van deze actie?

  • Avatar

    Van Johan de Schepper Op Twaalf vragen over pilot toegangstesten

    Beste redactie van de theaterkrant.

    Mijn belangrijkste vragen (en wellicht de belangrijkste antwoorden) ontbreken hierboven:

    – waarom werken de brancheverenigingen mee aan een (vooralsnog indirecte maar niettemin ondemocratische en drempelverhogende) identifictatieplicht bij theater- en concertbezoek, als het ook zonder kan?

    – waarom werken onze brancheverenigingen mee aan het totstandbrengen situatie waar testaanbieders – op termijn, maar toch! – met een deel van onze publieksinkomsten er vandoor (kunnen) gaan en dat dus linksom of rechtsom ten koste van onze auteursrechten gaat? Voor de bioscopen was dit namelijk een belangrijke reden om niet mee te werken.

    – waarom is Stichting Open Nederland eigenlijk precies een betrouwbare partner als het over privacy en gedragsonderzoek gaat?

    Oh ja, en een heel vileine:
    – wat doe je met je dure Nationale Opera kaartje of Lowlandskaartje als je 40-/- uur van te voren positief test en je dus geweigerd gaat worden aan de ingang?

    Ondoordacht, paniekerig en zelfdestructief, deze actie.

  • Avatar

    Van Jeroen Op Ruim veertig theaters in april open voor pilot met toegangstesten

    Fijn dat het weer kan deze maand en dat de negatieve test dat mogelijk maakt.
    Goed nieuws!

  • Avatar

    Van Johan de Schepper Op Ruim veertig theaters in april open voor pilot met toegangstesten

    Dus…
    Binnenkort is het verplicht om je identiteitsbewijs (naast een negatieve coronatest) te laten zien als je een (mogelijk subversieve) culturele bijeenkomst bij wilt wonen.

    Wat was er mis met de triage van afgelopen jaar? Waarom vertrouwt men elkaar niet meer?

  • Avatar

    Van frederiek Op Martin Luther King (8+)

    mooie maar heftige voorstelling.

  • Avatar

    Van Wil van Leijsen Op Coronapraktijken: zangeres en actrice Dominique de Bont

    Beste Dominique, Ik ken je oma heel goed als voorzitster van kerkkoor Waalwijk. Zelf mag ik al bijna 28 jaar dirigent van dit kerkkoor zijn. Je oma mag heel trots zijn op zo’n kleindochter. Ik wens je een goede en succesvolle toekomst verder in de muziek. Wil van Leijsen

  • Avatar

    Van Karin Buijs Op Coronapraktijken: zangeres en actrice Dominique de Bont

    Lieve Dominique,
    Mooi verhaal !
    Je bent echt een kanjer en een doorzetter.
    En bovenal heel talentvol.
    Ik wens je veel succes en het zal je allemaal wel lukken
    Groetjes van Karin Buijs.

  • Avatar

    Van Angelique Van Lieshout Op Wereldtheaterdag: Een liefdesverklaring van onze recensenten

    Tranen..

  • Avatar

    Van Don Duyns Op Wereldtheaterdag: Een liefdesverklaring van onze recensenten

    Heel mooi! Dank jullie 🙏

  • Avatar

    Van Roel Coppelmans Op Anders

    wel belangrijk om te vermelden dat het de allereerste try out betrof!

  • Avatar

    Van Sadettin Op 5 tips voor wéér een week thuis

    Vanaf vanavond zendt de NPO 11 vrijdagavonden tv-bewerkingen van voorstellingen uit. Misschien ook wel leuk (en toegegeven er is hier sprake van zelfpromotie): https://pers.npo.nl/persberichten/npo-cultuur-presenteert-bijzondere-tv-versies-van-bestaande-theaterstukken

  • Avatar

    Van Ingrid Kraay Op FRAMED

    Vanavond de livestream gezien vd voorstelling framed, kippenvel!!! En ohh wat missen we het om live bij een voorstelling aanwezig te kunnen/mogen zijn.
    Echt heeeel fijn dat we op deze manier een avondje uit ( thuis) hadden

    Hopelijk tot snel live!!!

  • Avatar

    Van Erik Vernij Op Regisseur en choreograaf Carla van Driel overleden

    Carla van Driel, wat een verlies om ook zo jong afscheid van het leven te nemen.
    Precies 5 jaar geleden 24-3-2016 organiseerde ze een bijdrage aan de uitvaart van mijn vrouw Marijke.
    Zo lief was ze toen voor ons. Ze was er altijd voor onze kinderen toen deze op het Hofplein speelden. Ze had het zelfs moeilijk toen Rens vanwege zijn sport van de theaterschool af moest. Ze had zoveel plannen met hem en met vele andere kinderen dat dat haar aan het hart ging. Bovendien was ze altijd een aanspreekpunt en achter die nuchtere visie, zat zoveel gevoel.
    We hebben jaren genoten van zeker ook Louis’ en Christines inbreng en van heel veel lieve acteurs die wij ook nog steeds koesteren zoals Jaco en Malou. Heel veel cd’s zijn op onze lange vakantie meegegaan en die kenden we uit ons hoofd.
    Carla had voor ons een aparte status. Het leek haar los van de organisatie altijd te gaan om het maximaal mogelijke uit iemand te halen op de meest effectieve manier. Direct, duidelijk, maar altijd liefdevol. Ook naar ons als ouders was ze een kanjer. Fijne gesprekken hebben we gehad. Vooral mijn vrouw Marijke zag in haar een zielsverwant. Krap een jaar geleden kwam ik haar zomaar tegen. We hadden weer een mooi gesprek en spraken met elkaar af in het voorjaar elkaar weer te ontmoeten met een tochtje in een oldtimer. We dachten toen, dat Corona wel weer voorbij zou zijn. Hoe erg schrok ik, toen ik via mijn dochter Femke over haar overlijden hoorde. Natuurlijk is het voor de familie het allerergste wat je kan overkomen. Mijn kinderen, Femke Rens en Manouk kunnen dat ook beamen. Ik wens de familie heel veel sterkte toe dit verlies te verwerken. Wat had ik hun een langer samenzijn gegund. Ook denk ik dat als er geen corona was geweest, er een uitvaartplechtigheid was geweest die zijn weerga niet kent. Dat zou zij zeker verdiend hebben. Nu dat niet kan doe ik het maar binnen mijn mogelijkheden op deze manier.
    Met veel liefdevolle herinneringen….. ook namens mijn kinderen, Erik Vernij

  • Avatar

    Van anoniem Op Adem in, adem uit

    dit is de leukste show ooit!!!🤗😁

  • Avatar

    Van Thomas Lamers Op Vlaams Belanger in bestuur de Brakke Grond

    Misschien kunnen we een geheim teken afspreken, dat de Brakke Grond kan geven, als zij onze hulp nodig hebben om de Vlaamse cultuur te beschermen tegen de Vlaamse politiek.

  • Avatar

    Van @bekind Op Oostpool trekt lessen uit nieuw misbruikonderzoek

    EENZIJDIG? Veelzijdig juist!

    Er is een uitgebreid onderzoek gedaan door een onafhankelijke onderzoekscommissie waarin IEDEREEN zich kon melden. Niet alleen maar mensen met nare verhalen over Marcus Azzini. Er zijn mensen gehoord met alleen maar POSITIEVE VERHALEN over meneer Azzini. En toen meneer Azzini ZICHZELF ook als ‘melder’ had aangemeld, werd hij als ‘melder’ gehoord. Hoe veelzijdiger had het onderzoek moeten zijn…?

    Dat maakt het nu juist zo schokkend dat de conclusies van zo’n onafhankelijk onderzoek (en waarin de negatieve meldingen tegen de positieve zijn afgewogen) zo onverminderd bikkelhard zijn: fet gaat niet om een fout tabloidartikel of ‘toxic gossip’ die tot eenzijdige beeldvorming en karaktermoord leidt, maar tot een uitgebreid onderzoek waarin alle kanten zijn meegenomen. Er zijn levens verwoest, mensen en carrières kapot gemaakt.

    Als zulke betrouwbare conclusies zo hard blijven ten aanzien van Marcus Azzini, tja…dan zijn de reacties misschien ‘afschuwelijk’, maar wel ‘passend’. Dat is pijnlijk om te lezen.

    Als het onderzoek te eenzijdig is geweest, valt dat Oostpool te verwijten. Er zijn alleen meldingen onderzocht. Oostpool kon beslissen tot een ‘nader feitenonderzoek’. Het middel om hun gezelschap en artistiek leider te zuiveren van ‘eenzijdige beeldvorming’. In plaats daarvan zijn Marcus Azzini en Oostpool tot een ‘overeenkomst’ gekomen…en hebben ze hiervoor zelf niet gekozen.