Regisseur Sarah Moeremans maakt vanaf het nieuwe kunstenplan (2017-2020) deel uit van het artistiek team van Toneelgroep Oostpool, samen met artistiek leider Marcus Azzini en regisseur Jeroen De Man.

Moeremans zal vanaf 2017 minimaal een grotezaalvoorstelling per jaar maken, mogelijk aangevuld met co-producties. Ook blijft ze haar gezelschap Moeremans&Sons regisseren en betrokken bij de opleidingscommissie van ArtEZ. Ze is zeer te spreken over de artistieke vrijheid die ze van Azzini krijgt en zal een aantal mensen met wie ze graag werkt meenemen. Ze wil samen met Joachim Robbrecht een voorstelling ontwikkelen en graag blijven werken met acteurs van Moeremans&Sons.

Eerder werd al bekend dat Jeroen De Man een bijzonder samenwerkingstraject aangaat tussen Oostpool en het Nationale Toneel. Tussen 2017-2020 regisseert hij twee co-producties per jaar, een bij Oostpool en een bij het Nationale Toneel in Den Haag. Zijn eerste regie, Ondertussen in Casablanca, maakt hij in 2017 bij het NT in co-productie met Oostpool. Behalve dit traject blijft hij lesgeven in Maastricht en Brussel en houdt hij ruimte om jaarlijks een regie in het buitenland te doen. In het voorjaar van 2016 neemt hij definitief afscheid van De Warme Winkel met De meest zwaarmoedige voorstelling ooit (waarvan het hele publiek moet huilen), een co-productie met Theater Artemis.

De huidige teamleden, Bianca van der Schoot en Suzan Boogaerdt, verlaten Oostpool. Van der Schoot wordt vanaf 2017 artistiek leider van het Ro Theater en Suzan Boogaerdt gaat met haar mee. Timothy de Gilde blijft als jongerenregisseur aan Oostpool verbonden en Joeri Vos blijft aan tot januari 2017. Hij zal nog twee toneelteksten en regies voor zijn rekening nemen en daarna zijdelings bij het gezelschap betrokken blijven. Ook wil Azzini beginnende makers aan het gezelschap verbinden. In 2016 zijn dat Jan Hulst en Kasper Tarenskeen, die in coproductie met Frascati Producties een nieuwe Oerolvoorstelling maken.