Vijf voorstellingen uit seizoen 2013/2014 en negen uit seizoen 2014/2015 maken kans op de MullerVisual Theaterafficheprijs. Tijdens de bijeenkomst Design for Function op 11 november wordt onthuld welke twee affiches gewonnen hebben. Ook wordt diezelde avond een bijzondere vermelding voor beide seizoenen bekendgemaakt.

De Theaterafficheprijs werd uitgereikt door Theater Instituut Nederland en met diens opheffing stopgezet. Na een korte onderbreking is de prijs nieuw leven ingeblazen door de afdeling Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, die de grootste theatercollectie van Nederland beheert. Uit alle 258 inzendingen heeft een vakjury de volgende affiches geselecteerd:

Genomineerde affiches 2014/2015:

  • Likeminds, Closer, ontwerp Baster (Bas Koopmans) Image Ekta
  • Micha Wertheim, Voor zichzelf, ontwerp Joost van Grinsven/Norma Bar
  • Toneelschuur Producties, Osama the Hero, ontwerp Ka-ontwerpers (Anke van Haarlem), fotografie Boris Acket
  • Bellevue Lunchtheater, Happy Birthday Mammie, ontwerp en fotografie Joost de Haas
  • Ostade A’dam, De Pijp in Oorlog, ontwerp LopezLab (Mariola Lopez), fotografie Monica Ragazzini
  • Nationale Opera & Ballet, Cool Britannia, ontwerp Lesley Moore, fotografie Petrovsky & Ramone
  • BonteHond, Aaipet, ontwerp Studio RooieJas, fotografie Kamerich & Budwilowitz, EYES2
  • De Theatertroep, It’s a tale told by an idiot, ontwerp Roos Visser
  • Nationale Opera & Ballet, Benvenuto Cellini, ontwerp Lesley Moore, fotografie Petrovsky & Ramone

Genomineerde affiches 2013/2014:

  • Nationale Opera & Ballet, Arabella, ontwerp Lesley Moore, fotografie Petrosvksy & Ramone
  • Toneelgroep Oostpool, Hideous (wo)men, ontwerp Esther Noyons, fotografie Sofie Knijff
  • Melle Hammer, Ons Ons, ontwerp Melle Hammer
  • Maas Theater en Dans, Kwijt, ontwerp SYB
  • Nationale Toneel, De storm, ontwerp Van Lennep, fotografie Barrie Hullegie

Foto Benvenuto Cellini – De Nationale Opera: Petrovsky & Ramone