De directie van De Utrechtse Spelen heeft vanmiddag de nieuwe naam gelanceerd van haar theatergezelschap: Theater Utrecht. Tijdens de Nieuwjaarsduik van Culturele Zondagen in het Utrechtse Grandcafé De Winkel van Sinkel werden behalve de naam ook het logo, de nieuwe huisstijl en de nieuwe website gepresenteerd.

De directie van het stadsgezelschap, Jacques van Veen en Thibaud Delpeut, bouwde het afgelopen jaar vanuit een nieuwe koers aan een gezelschap waaraan andere gezichten en een andere stijl gekoppeld zijn. Op de drempel van de volgende cultuurnotaperiode besloten zij het gezelschap onder een nieuwe noemer voor te stellen aan het publiek.

De nieuwe naam Theater Utrecht weerspiegelt de visie en functie van het gezelschap als stadsgezelschap. Als partner van Utrechtse instellingen wil het gezelschap theater maken in het hart van de stad en de samenleving. Het gezelschap krijgt met deze bondige naam een duidelijke afzender om zich als grootste theatergezelschap van Midden Nederland stevig op de kaart te zetten.

Het logo en de huisstijl zijn ontworpen door Ralph Booms Branding & Design, de website (www.theaterutrecht.nl) is gebouwd door Fetch!.